אנטשימיות גם בקרב הצפרים: ד"ר יואב פרלמן, מנהל מרכז הצפרות בחברה להגנת הטבע, החליט שלא להשתתף ביריד הציפורים הבינלאומי, שיערך באמצע החודש בבריטניה. מדובר באירוע שנתי שאליו מגיעים צפרים מובילים מרחבי העולם. בבלוג הצפרות שלו כתב ד"ר פרלמן כי היו כאלה שהאשימו אותו ברצח עם והרג ילדים.
"מאז 7 באוקטובר החיים שלנו פה בישראל התנפצו לרסיסים. בשבועות הראשונים אחרי מתקפת חמאס, קיבלנו גלים של תמיכה ואחווה מחברים וקולגות מרחבי העולם, שעזרו לנו בארגון הצפרות הישראלי לאסוף את עצמנו, אחרי הטבח הנורא", כתב ד"ר פרלמן. "אבל אחרי תחילת הפעילות הצבאית של ישראל בעזה, המסרים החיוביים הושתקו. במקום זאת התחלתי לקבל מסרים מכוערים ופוגעניים מאנשים החברים בארגונים בכל רחבי העולם".
2 צפייה בגלריה
ד"ר יואב פרלמן
ד"ר יואב פרלמן
ד"ר יואב פרלמן
(צילום: באדיבות ד"ר יואב פרלמן, החברה להגנת הטבע)
ד"ר פרלמן אמר כי היו כאלו שהגדילו לעשות והאשימו אותו ברצח עם. "באופן מפתיע, גם אנשים שראיתי כחברים סובבו את גבם אליי ואל הארגון הישראלי", הוא כתב. "לא רק שהתעלמו מאיתנו, אלא גם האשימו אותי באופן אישי בביצוע רצח עם, הרג ילדים וכדומה. מדובר בהבלים כמובן, אבל חשתי מוטרד ומבולבל מהגישה הזו".
לדבריו, הוא הופתע מכך שדווקא בקהילת הצפרים העולמית יתבטאו כך נגד ישראל. "אולי הייתי נאיבי. חשבתי שלאנשים בקהילת הצפרות והשימור יש איזשהי הבנה בסיסית איך עמותת שימור פועלות, וכמה תמיכה עמותות כאלה צריכות במצבים קיצוניים כמו אלה, שבהם אנו נמצאים היום", כתב ד"ר פרלמן. "אבל יש אנשים טיפשים, בורים או שטופי מוח, שלא מסוגלים להפריד בין האג'נדה הפוליטית האישית או החברתית שלהם, לבין הדעות שלהם בנוגע לשימור והתנהגות אנושית בסיסית".
ד"ר פרלמן כתב עוד בבלוג שלו: "אני רוצה להבהיר, אני לא דובר ישראלי. אני לא רוצה לקחת אחריות על המעשים של הממשלה הישראלית מאז 7 באוקטובר. אני אפילו מבקר בגלוי את ממשלת ישראל. המלחמה בין ישראל לחמאס בעזה היא נוראית, וגורמת לסבל בל יתואר לאוכלוסיה בישראל ובעזה. אני מקווה שהמלחמה הזו תסתיים אתמול. אלה שמכירים אותי, מכירים את האמונה שלי בעבודה חוצת גבולות עם השכנים שלנו, ופיתוח שותפויות עם הפלסטינים, הירדנים והמצרים בימים שלפני המלחמה. להאשים אותי בג'נוסייד ורצח, ולקרוא בגלוי למוות ולגירוש שלי, רק מעצם היותי ישראלי ויהודי, זה דבר לא מקובל ולא נכון. יתר על כן, אנשים מהקהילות הגלובליות של צפרות ושימור קוראים בגלוי להחרים את ארגון הצפרות הישראלי, מה שרק מראה את הבורות והצביעות של הקהילות האלה".
2 צפייה בגלריה
ד"ר יואב פרלמן
ד"ר יואב פרלמן
ד"ר יואב פרלמן
(צילום: באדיבות ד"ר יואב פרלמן, החברה להגנת הטבע)
הוא הסביר כי "כל האירועים האלה, יחד עם העלייה באנטישמיות ובאירועים אנטי ישראליים בבריטניה, הובילו אותי להחליט שלא לקחת חלק ביריד הצפרות הבינלאומי השנה. ברור שמיותר לקדם תיירות צפרות בישראל בעתיד הקרוב. בנוסף, חששתי שאם אנסה להראות מצגת באירוע, אידיוטים יחבלו במאמצים שלנו. המצב כולו כל כך רעיל בנקודה הזו".
לסיום הביע תקווה כי המלחמה תסתיים בקרוב, וכל האזור יוכל לחזור ליציבות שברירית. ד"ר פרלמן: "אני בטוח שכל אלה שמחזירים בדעות גזעניות ואנטישמיות כלל לא ירגישו בנוח לחלוק את הדעות המסוכנות שלהם. החברה הישראלית, ואני בתוכה, היא חזקה. אנחנו נאבקים להשאיר את הראש שלנו מעל המים, אבל אנחנו נגיע לקצה השני. החוזק של החברה האזרחית שלנו נותנת לי תקווה לעתיד. אני מבטיח שבאירוע יריד הצפרות הגלובלי 2025 - ישראל תשוב חזקה יותר מאי פעם, ותציג את עבודת השימור הטובה שהיא עושה למען הטבע, האנשים, וכנגד כל הסיכויים".
ד"ר פרלמן התייחס בשיחה עם ynet למתקפות נגד ישראל מצד צפרים בעולם. "הייתי מופתע מהתגלגלות העניינים", הוא אמר. "התחלתי במקום נאיבי, וחשבתי שאנשים בעולם של שמירת הטבע וצפרות, הם אנשים שמבינים קצת יותר איך העולם הזה מתנהל. חשבתי שהם מבינים כמה חשוב לתמוך בארגונים אזרחיים ולא להחרים אותם. לא עשיתי שיימינג לאנשים ספציפיים או לארגונים, אבל חשוב שיבינו שמדובר בתקופה מורכבת וצריך לטפל בתופעות של אנטישמיות כמו כל גילוי אחר של גזענות".