כלבת הים יוליה, שהגיעה לחופי ישראל לפני כשבועיים, עדיין בארץ: לאחר שלא נצפתה מאז יום ראשון האחרון, כלבת הים הנזירית נראתה שוב הבוקר בסביבות השעה 7:30 בחוף באזור השרון. כלבת הים הנזירית הים-תיכונית הנדירה תועדה בידי אנשים ששהו במקום. ברשות הטבע והגנים מסרו כי כשעה לאחר מכן היא נצפתה שוב באזור. כלבת הים עלתה לחוף, נחה כמה דקות וחזרה למים. בחוף שהו באותה עת שתי משפחות, שדאגו לשמור על מרחק.
3 צפייה בגלריה
יוליה הבוקר באחד מחופי השרון
יוליה הבוקר באחד מחופי השרון
יוליה הבוקר באחד מחופי השרון
(צילום: נטליה סלצר)
נטליה סלצר תיעדה את יוליה הבוקר ובזכות בנותיה - רחל ושני - שעוקבות באדיקות אחר סיפורה של כלבת הים, הן העבירו את הדיווח לעמותת דלפיס, ואף הקפידו לשמור על ההנחיות ולא להתקרב אל יוליה.
ד"ר מיה אלסר מדלפיס, המובילה את מחקר כלבי הים בישראל, צפתה בתיעוד המצולם ולדבריה נראה כי מצבה של יוליה טוב. פקחי היחידה הימית ברשות הטבע והגנים סורקים מאז שעות הבוקר את החופים במטרה לבדוק האם יוליה מגיעה לנוח באחד החופים על מנת לשמור עליה.
3 צפייה בגלריה
יוליה נחה וחזרה למים
יוליה נחה וחזרה למים
יוליה נחה וחזרה למים
(צילום: נטליה סלצר)
יוליה הגיעה לפני כשבועיים לישראל ובמשך כמה ימים נחה בחוף ביפו. לאחר מכן היא הצפינה לתל אביב, שינתה כיוון דרומה לאזור פלמחים. ביום ראשון היא נראתה שוחה מול חופי בת ים וכאמור היום היא תועדה בשני חופים באזור השרון.
בימים שבהם יוליה לא נצפתה, העריכו בעמותת דלפיס כי יש סיכוי שהיא עוד תחזור לחופי ישראל. בעמותת דלפיס אמרו אתמול כי "ייתכן שכלבת הים אגרה די כוחות להמשך מסעה, אך עדיין קיימת אפשרות שהיא תשוב לאחד מחופי ישראל".
כלבת הים יוליה בחוף פלמחים בשבת
(צילום: רפי בוהדנה)

מה עושים אם נתקלים ביוליה?
קודם כל: שומרים מרחק! מדובר בחיית בר, ואין להפריע לה.
ניתן לדווח למוקד רשות הטבע והגנים 3639*, לעמותת דלפיס באתר: https://www.delphis.ngo/reporting או ישירות בטלפון למיה אלסר 050-3225227.
מצלמים (ממרחק וללא שימוש בפלאש). רצוי לצלם הן בסטילס והן בווידיאו.
אם החיה נמצאת על החוף עצמו, מרחיקים כלבים (ומקפידים לקשור אותם ברצועה) ושומרים על השקט.
מודים על ההזדמנות להיות שותפים לאירוע נדיר ומרגש.
3 צפייה בגלריה
כלבת הים יוליה
כלבת הים יוליה
כלבת הים יוליה
(צילום: גיא לויאן רשות הטבע והגנים)
כלב ים הנזירי הים-תיכוני, המשתייך למשפחת כלבי הים, הוא אחד היונקים הנדירים בעולם ונמצא בסכנת הכחדה חמורה. מדובר בבעל חיים שחי רק באזור הים התיכון. הוא ביישן וחמקמק, ונוהג להסתתר במערות מבודדות. אורכו מגיע ל-2.5 מ' לערך ומשקלו לכ-350 ק"ג. צבעו חום-אפור כהה ובטנו חיוורת.
לפני קום המדינה, מראה כלבי ים ממין זה היה מחזה נפוץ יותר. דיווחים על פרטים בודדים תועדו החל משנות ה-20 של המאה הקודמת ועד 1958. בשנת 2010 החלו כאמור להגיע דיווחים על כלבי-ים בחופים שבהם חלפו כמה עשורים ללא תצפיות, כמו סוריה, לבנון וישראל. כיום, אוכלוסיית כלבי הים הנזיריים הים-תיכוניים מוערכת בכ-900 פרטים, כ-400 מתוכם חיים לחופי יוון, קפריסין וטורקיה.