ג'וליה מנפריני, מדריכת גלישה בת 36, מאיטליה, נדקרה על ידי דג חרב בזמן שגלשה במערב סומטרה באינדונזיה. כך דיווחו היום (ג') כלי תקשורת ברחבי העולם.
3 צפייה בגלריה
ג'וליה מנפריני
ג'וליה מנפריני
ג'וליה מנפריני
(צילום: מתוך אינסטגרם)
ב-BBC דווח כי מנפריני נפגעה מדג החרב, שקפץ לעברה, ופגע בה בחזה. שני גברים ניסו להעניק לה עזרה ראשונה במקום, והיא פונתה במהירות למרכז רפואי, אך שם הרופאים נאלצו לקבוע את מותה.
ג'יימס קולסטון, שהקים סוכנות טיולים עם מנפריני, כתב באינסטגרם: "למרות המאמצים האמיצים של בן זוגה, צוות אתר הנופש המקומי והרופאים, הם לא יכלו להציל את ג'וליה".
קולסטון הוסיף כי מנפריני הייתה ה"לב הפועם" של החברה. הוא הוסיף: "כולם התאהבו בחיוך שלה, בצחוק ובתשוקה הבלתי נגמרת שלה".
3 צפייה בגלריה
 דג חרב קופץ מהמים בים התיכון
 דג חרב קופץ מהמים בים התיכון
דג חרב קופץ מהמים בים התיכון
( צילום: Shutterstock)
דג חרב הוא מין יחיד בסוגו במשפחת דגי החרב. תפוצתו בימים טרופיים וסוב-טרופיים. זהו דג טורף גדול, נטול קשקשים, בעל סנפירים דוקרניים. חלקו העליון בצבע ארגמני או כחלחל וחלקו התחתון כסוף. משקלו הממוצע 110 ק"ג, אם כי נמצאו גם פרטים שמשקלם 450 ק"ג. אורכו עד 4.6 מטרים.
לדג החרב סנפיר גב גדול, הוא חסר סנפירי צד ומזוהה בעיקר הודות ל"חרב" היוצאת מלסתו העליונה ומורכבת למעשה מכמה עצמות מוארכות. אורכו של החרטום מהווה לפעמים שליש מאורך הגוף כולו. החרב שטוחה ובכך מבדילה את דג החרב מדגי המרלין (דג חנית; marlin) שלהם חרטום ארוך ומעוגל.
דג החרב ניזון מרכיכות ומדגי להקות; הדג הבוגר חסר שיניים והוא משתמש בחרבו לבתר את טרפו. בדרך כלל ניתן למוצאו בלב ים, הרחק מן החוף, בעומקים של 800 - 900 מטרים. יחד עם זאת, לעתים הוא נוהג לעלות למעלה ולשחות סמוך לפני המים.
3 צפייה בגלריה
דג חרב
דג חרב
דג חרב
(צילום: Shutterstock)
כאשר דג חרב נפצע הוא מנתר מחוץ למים, מתנועע סביב ופוגע בחרטומו המוארך בכל הנקרה בדרכו. לא פעם תועדו מקרים של דייגים אשר נפצעו באופן חמור מפגיעת "חרב" זו. לאחר שהדג נלכד, ייתכן ש"יזייף" תשישות, אולם כעבור רגע יחזור לתקוף. כמו כן, ידוע כי במידה ונקרית בדרכו סירת עץ, מסוגל הדג לנעוץ את חרטומו בגוף הסירה עד לעומק של חמישה ס"מ.