חולמים ללמוד בהרווארד המלגה שנותנת מימון מלא
(צילום: משי בן עמי)

מדי שנה מוענקת מלגת המנהיגות על שם סמי עופר לארבעה ישראלים, שהתקבלו ללימודי תואר שני בממשל באוניברסיטת הרווארד. המלגה כוללת מימון מלא של שכר לימוד שנתי בשווי 50 אלף דולר וכן גם דמי מחיה. המלגאים נבחרים מכל הדתות וממגוון רקעים, על סמך הישגיהם האקדמיים והאישיים, תוך התמקדות בפוטנציאל המנהיגות שלהם.
לינור זליג, סטודנטית לתואר שני בממשל באוניברסיטת הרווארד, שקיבלה את המלגה סיפרה בריאיון לאולפן ynet על המלגה, שהוענקה השבוע לארבעה ישראלים נוספים. "מדובר על מלגה על שם סמי עופר, שנותנת הקרן של משפחת עידן ובתיה עופר לסטודנטים ישראלים שרוצים ללמוד תואר שני במדיניות ציבורית בהרווארד כאן בבוסטון. המלגה בעצם מאפשרת את המימון המלא של האירוע המאוד יקר הזה, כמו שאנחנו יודעים".
1 צפייה בגלריה
אוניברסיטת הרווארד
אוניברסיטת הרווארד
אוניברסיטת הרווארד
(צילום: shutterstock)
זליג סיפרה כיצד הגיעה לאוניברסיטה הנחשבת כאחד ממוסדות ההשכלה הגבוהה המובילים בעולם. "למדתי בארץ באוניברסיטה העברית, פכ"מ, שזה פילוסופיה כלכלה ומדעי המדינה; ואמירים שזו תוכנית המצטיינים של העברית במדעי הרוח, ועברתי לפני כן בחברת ייעוץ אסטרטגי, ב-DSG, ועוד כמה תחנות בדרך".
על הלימודים עצמם באוניברסיטת הרווארד, היא סיפרה: "עמוס, עמוס, מאתגר. הרבה משימות, הרבה אירועים הרבה אנשים להכיר. אני חושבת שהלימודים באמת מאוד גבוהה, המרצים פה מעולים, כיף ללמוד איתם, מאוד משקיעים בתלמידים ובעיקר לומדים עם אנשים מכל העולם. זאת אומרת - יש לי עכשיו חברים מסין, מסעודיה, מהודו. באמת מהמון מדינות".
מעניקי המלגה, עידן ובתיה עופר, אמרו: "אנחנו נרגשים להעניק הזדמנויות שוות לצעירים ישראלים שיפעלו להפיכת העולם למקום טוב יותר וליצירת קשרים עם מנהיגי העתיד. מטרת המלגה היא להכשיר את דור המנהיגים והמנהיגות הבא בישראל, שיהיו דמויות מפתח בחברה הישראלית המגוונת. אנו מאמינים שבזכות המלגה נוכל לסייע לסטודנטים ולסטודנטיות מצטיינים ובעלי יכולת מנהיגות, על מנת שילמדו באוניברסיטה המובילה, ירכשו כלים לעתיד וישובו לישראל כדי לתרום לחברה, לקהילה ולמדינה".