בגן החיות התנ"כי בירושלים הלך היום (א') לעולמו הקרנף שלום. בגן החיות אמרו כי שלום נולד ביום שבו ישראל ומצרים חתמו על הסכם השלום במרץ 1979 על מדשאות הבית הלבן.
1 צפייה בגלריה
הקרנף שלום
הקרנף שלום
הקרנף שלום
(צילום: רמי דגן, גן החיות התנ"כי)
בהודעת גן החיות התנ"כי נכתב: "בצער רב אנו נפרדים היום משלום, הקרנף האהוב על כולם. שלום נולד בספארי ברמת-גן ביום חתימת הסכם השלום עם מצרים. הוא בישר לעולם שחר של יום חדש וזכה לשם המרגש והראוי- 'שלום'. שלום הגיע לגן החיות התנ"כי לפני כ-30 שנה וכבש את לבבות כולם עם התנהלותו האצילה ואופיו העדין".
בגן החיות המשיכו לתאר את הקרנף שמת בגיל 44: "שלום הביא אושר רב לכל מי שזכה לראות ולעבוד אתו, ונוכחותו סייעה רבות בהעלאת המודעות בקרב המבקרים לחשיבות שימור הקרנף רחב השפה. לכל אורך שנות חייו חי שלום באחווה ורעות עם חבריו הרבים לתצוגה ונהנה מפעולות האימון וההעשרה שהכין לו צוות הטיפול".
שלום החל לחוש ברע בשנה האחרונה. "למרות המאמצים הרבים, הטיפולים הרפואיים והאהבה הגדולה שהרעיף עליו הצוות, הוא הוגדר כגריאטרי ומצבו הבריאותי המשיך להתדרדר כך שגם התרופות לא הקלו עליו ולא התאפשרה לו איכות חיים הנחוצה לקרנף", אמרו בגן החיות התנ"כי. "תודה לך שלום על הזמן הקסום שבילית איתנו בגן, הצלחת לרגש ולשמח את כולנו".
גני החיות ובכללם גן החיות התנ"כי בירושלים פועלים לשימור מין זה במסגרת התוכנית האירופית (EEP).