בשיתוף המוסדות המציגים

צילום: דודו יצחקי, אלירן קנולר; עריכה: ניר וייס


מדעי המחשב הוא אחד מתחומי הלימוד המבוקשים ביותר, בעיקר בשל הדרישה של עובדים מוכשרים בחברות היי-טק. הכירו את התואר הראשון במדעי המחשב .B.Sc בקריה האקדמית אונו.
פרופ' אריה גביוס, דיקן הפקולטה למנהל עסקים, דיבר על תוכנית הלימודים: "התוכנית במדעי המחשב בתואר הראשון בקריה האקדמית אונו מכשירה את הסטודנטים כדי להיכנס למקום העמוק ביותר והחשוב ביותר בעולם ההיי-טק".
ד"ר ליאת נקר, מרצה בתוכנית, הוסיפה: "מדעי המחשב זה לא רק להיות מתכנתים. במדעי המחשב אנחנו לומדים לפתח חשיבה יצירתית, חשיבה מחוץ לקופסה, אנחנו לומדים לחשוב אלגוריתמית. זה נותן כלים אפילו הרבה מעבר לתעשייה עצמה". לדבריה, "כל מי שיוצא עם תואר במדעי המחשב מהקריה האקדמית אונו מסוגל להתקבל לתפקידים מהשורה הראשונה בהייטק. תפקידי מפתחים, אלגוריתמאים, תפקידי QA".
פרופ' גביוס הוסיף על הסיוע הניתן לסטודנטים, שיעזור להם בסופו של דבר להתקבל לעבודה: "במהלך הלימודים, אנחנו מסייעים לסטודנט ומלווים אותו לאורך כל הדרך, בכדי שייצר תיק עבודות ברמה הגבוהה ביותר שיסייע לו, בסופו של יום, לצאת לתעשייה ולמצוא את מקום העבודה בשורה הראשונה".
אלירז בלאו, מנהל קשרי תעשייה למקצועות ההייטק, הוסיף בעניין זה: "אני עוזר לסטודנטים בכל תהליך ההשמה, בין אם מדובר בהתכוננות לריאיונות, בין אם מדובר בלהבין את התפקידים השונים, בין אם מדובר בכלל להבין מה הם בעצמם רוצים לעשות. בסופו של דבר, סטודנטים לא לומדים סתם, הם רוצים להיכנס לעבודה בתפקיד שהם אוהבים, ושם אני נכנס כדי לעזור להם להגיע למקום הזה".
1 צפייה בגלריה
לימודים
לימודים
(צילום: shutterstock)
ד"ר נקר התייחסה גם היא להשתלבות בשוק העבודה, לאחר סיום הלימודים: "מאוד חשוב לנו שהסטודנטים שלנו יהיו חוד החנית, שיגיעו מוכנים לשוק העבודה. אנחנו מייצרים סביב זה המון שיתופי פעולה עם חברות היי-טק, אנחנו הולכים להתרשם, הם באים אלינו להרצות. וחשוב לנו שתהיו הכי מעודכנים שאפשר".
רועי צמח, בוגר התוכנית סיפר כיצד הלימודים סייעו לו להשתלב בשוק העבודה: "היום אני מהנדס תקשורת בחברת היי-טק, והכלים שקיבלתי באונו נתנו לי משמעות אחרת לדברים שאני עושה בעבודה שלי ביומיום. פתאום הבנתי יותר טוב מה אני עושה ומה הכיוונים שאני רוצה להגיע אליהם בתוך העבודה".
גיא רפאל יונה, בוגר התוכנית ומייסד מועדון היזמות של הקריה האקדמית אונו, הוסיף: "למדתי על כל מיני גישות, על כל מיני דרכים, איך להקים סטארט-אפ. בסופו של דבר גם הקמתי מועדון יזמות ביחד עם עוד שני חברים פה במכללה, והתנסינו בדברים האלה בצורה פרקטית".
פרופ' גביוס התייחס גם הוא ליזמות: "אסור לשכוח שבעצם אנשי מדעי המחשב, חלקם, יגיעו באמת לחברות סטארט-אפ, לחברות יזמיות, והידע ביזמות בהחלט יעזור להם להיות חלק מהארגון, ואולי בעצמם להקים את הסטארט-אפ שלהם".
ומה עם המרצים? יונה שיבח אותם: "אם יש משהו שממש ממש מורגש בקריה האקדמית אונו, זה המרצים. המרצים מגיעים עם רקע עשיר בתחומים שהם מלמדים, הם מגיעים עם ניסיון עשיר מהתעשייה".
עינבר אברהם, סטודנטית לתואר ראשון, סיכמה: "אני מאוד אוהבת את המרצים כי רואים כמה שחשוב להם שהסטודנטים שלהם יצליחו. הם נותנים את ה-200 אחוז שלהם, שכל סטודנט וסטודנט יצליח. יש את היחס האישי, הם מכירים אותנו בשמות. חוץ מזה, גם יש אווירה מאוד נעימה בכיתה, בין אם זה ישר אחרי הלימודים, לעשות עבודות ביחד, כל ההווי החברתי הזה זה משהו שהוא מאוד חשוב ומרגישים אותו מאוד באונו".
בשיתוף המוסדות המציגים