מדינת ישראל מתמודדת עם מחסור חמור בכוח אדם בהייטק. ב-2023 היו חסרים לענף כ-21 אלף עובדים. בין היתר דרושים עובדים בתחום מערכות המידע.
 

ערן לסר, מנהל תוכניות הסמכה מקצועיות בקריה האקדמית אונו, אמר: "מערכות מידע זה אחד המקצועות המבוקשים ביותר במשק, בארץ ובעולם. העולם הזה הולך ומתפתח ככל שעובר הזמן, רק בשנה האחרונה נכנס אליו תחום ה-AI".
לסר הוסיף על תוכנית הלימוד: "בקריה האקדמית אונו מציעים מסלול מיוחד של BA במנהל עסקים עם התמחות במערכות מידע, שמטרתו להכשיר את הסטודנטים לתפקידים מעניינים ומבוקשים בתעשיית הטכנולוגיה, עם אפשרות קידום לתפקידי ניהול. מדובר בתואר יישומי, שממנו יוצא כל בוגר עם תיק עבודות שאותו הוא יכול להציג בראיונות וסט כלים שיאפשר לו להתברג היישר לתוך עולם ההיטק עם סט כלים מגוון".
"הסתכלתי על הסילבוס וראיתי קורסים מאוד פרקטיים, בתחומים כמו ניהול מוצר, אנליסט ותכנות", אומר סהר, סטודנט למערכות מידע בקריה. "המרצים שמים דגש על היום למחרת, כשנהיה בתפקיד ביצועי. אני מקבל את ארגז הכלים שאני צריך כדי לצאת לשוק העבודה". יובל זליקוביץ', גם הוא סטודנט בתוכנית, מוסיף: "אונו מציעים מגוון קורסים רחב, שנותן את הפרקטיקה הכי טובה לשימוש בחוץ".
ד"ר סופיה אמדור, ראש תוכנית מערכות מידע, אמרה שבלימודים שמים דגש על כלים יישומיים. "אני נמצאת בקשר רצוף עם התעשייה ובוחנת לאורך כל הדרך את הכלים הטכנולוגיים הכי מבוקשים בשוק".
בין נושאי הלימוד בתוכנית ניתן למצוא פיתוח אתרים, ניתוח נתונים, ניהול מוצר טכנולוגי, סייבר ועוד. לדברי לסר, "המרצים שלנו כולם מהתעשייה; כולם עם ותק אדיר בעולם המחשוב".
לדברי לסר, "בוגר של מסלול מערכות מידע באונו יוצא עם ארבע תעודות הסמכה אפשריות - Data Analyst, FrontEnd Developer, Cyber Analyst ו-Product Manager. אם אתם רוצים להשתלב במקצועות הטכנולוגיים הכי מבוקשים בשוק, התואר במערכות מידע בקריה האקדמית אונו הוא בשבילכם.
לסר סיכם: "אין זמן טוב יותר להשקיע בעתיד שלכם. עולם מערכות המידע הוא מקצוע מובטח. אני מדבר גם לבוגרי צבא שרוצים ללמוד מקצוע לעתיד וגם לחבר'ה שכבר עובדים בתעשייה, אבל חסר להם תואר. בוא אלינו לאונו ותקבל מסלול בלימודי ערב להשלמת התואר הראשון".
בשיתוף המוסדות המציגים