שיטפונות, הצפות, שריפות ענק, התפרצויות הר געש והשפעות נרחבות על החקלאות והתעשייה: משבר האקלים כבר כאן, והוא נותן אותותיו בכל תחומי החיים. המשבר הוא עולמי, אך יש לו השפעה נרחבת גם ברמה המקומית. ישראל היא בין המדינות שיותר פגיעות להתחממות הגלובלית - והתחזיות של השירות המטאורולוגי לא מעודדות: הטמפרטורה הממוצעת במדינה צפויה לעלות בכ-3.7 מעלות צלזיוס עד שנת 2100 בתרחיש המתון, ובכ-4 מעלות בתרחיש הקיצוני.
3 צפייה בגלריה
הפגנה כיכר רבין הורים למען אקלים
הפגנה כיכר רבין הורים למען אקלים
הפגנה למען האקלים בכיכר רבין, אפריל
(עמיר טרקל)
3 צפייה בגלריה
גרמניה פעילי פעילים אקלים איכות הסביבה הפגנות הפגנה מפגינים
גרמניה פעילי פעילים אקלים איכות הסביבה הפגנות הפגנה מפגינים
הפגנת פעילי אקלים בגרמניה, דצמבר
(צילום: In Green / Shutterstock)
3 צפייה בגלריה
מחאות מחוץ לוועידת האקלים בסקוטלנד
מחאות מחוץ לוועידת האקלים בסקוטלנד
מחאות מחוץ לוועידת האקלים בסקוטלנד בנובמבר 2021
(צילום: נדב אבס)
ועידת האקלים השנתית של קבוצת "ידיעות אחרונות", שתתקיים ב-LAGO בראשון לציון ב-7 ביוני, תעלה את משבר האקלים לראש סדר היום. הוועידה תציף את השאלות הקשות, תדון בדרכי הפעולה של ישראל אל מול המשבר הן ברמה הממשלתית והן ברמה האזרחית ותציע מגוון פעולות להתמודדות עם הבעיה – כל זאת מתוך ההבנה שאם לא נשמור על כדור הארץ נשלם מחיר כבד בהווה ובעתיד.
בוועידה ייקחו חלק נציגי הממשלה, בכירים בתעשייה ובמשק, אישי ציבור, ראשי גופים ירוקים, מדענים וחוקרים, יזמים, מתנדבים ועוד.
אלו חלק מהנושאים בהם תעסוק הוועידה:
• התחזית לישראל 2050: קיץ ארוך וחורף קצר ושחון, עליית מפלס מי הים והגירה של פליטים – מה התחזיות למדינת ישראל בעוד כ-30 שנים והאם יש גם מקום לאופטימיות? • היערכות עולמית ומקומית: מהו משבר האקלים ומה באמת אפשר לעשות על מנת להתמודד עמו? בפאנל זה נדון במודעות לבעיה וב"פייק ניוז", בחקיקה ודרכי הפעולה האפשריות. • אקלים של ביטחון: ההשלכות של שינוי האקלים על מצבה הביטחוני של ישראל ועל מדיניות החוץ, כמו גם ההשפעה של גלי חום על מערכות ביטחוניות רגישות. • חדשנות זה שם המשחק: בשורה של פאנלים וראיונות נביא את הפיתוחים והחידושים הירוקים שיהפכו את העולם שלנו למקום טוב יותר: הפקת אנרגיה מהשמש, בשר מתורבת, חקלאות מדייקת, התפלת מים, מעבר לרכבים חשמליים ועוד. • זה לא עסק: כיצד משבר האקלים משפיע על העולם העסקי - מעבר לכלכלה דלת פחמן והשפעה על חקלאות ותזונה. • עיר ירוקה: משבר האקלים כהזדמנות לשינוי חיינו בערים הגדולות והצפופות ובכבישים הסואנים. • קונים, רוכשים ומזהמים: הקשר בין תרבות הצריכה להרס הכדור והאם הרשתות החברתיות מגבירות את התופעה או דווקא מסייעות להתמודד עמה. • עם הפנים לעתיד: בני נוער שחיים ונושמים את השמירה על הסביבה באים לעשות לנו, המבוגרים, בית-ספר.
הוועידה תתקיים ב-7 ביוני 2023 ב-LAGO ראשון לציון, תועבר בשידור ישיר ב-ynet, ותסוקר ב"ידיעות אחרונות" וב-ynet. להרשמה לחצו כאן.