המיליארדר היפני יוסאקו מאזאווה הכריז הלילה (יום ו') על שמונת אנשי הצוות שיטוסו איתו למסע סביב הירח בספינת החלל של חברת SpaceX, על פי התכנון בשנה הבאה. בנוסף הוא הכריז על שתי מחליפות.
2 צפייה בגלריה
אנשי הצוות ושתי המחליפות
אנשי הצוות ושתי המחליפות
אנשי הצוות ושתי המחליפות
(צילום: רויטרס)
על המשימה, הידועה בשם dearMoon, הכריז המיליארדר היפני בשנת 2018, במפגש שבו השתתף גם מייסד SpaceX, אילון מאסק. בתחילה מאזאווה אמר כי הוא יצרף למסע שישה אד שמונה אמנים. מאוחר יותר הוא פרסם שניתן להגיש מועמדות לטיסה לירח באופן מקוון.
השמונה הם: סטיב אוקי, מפיק מוזיקלי ו-DJ מארצות הברית; טים דוד, יוטיובר מארצות הברית; ימי A.D, אמן מצ'כיה; ריאנון אדם, צלמת מאירלנד; קארים איליה, צלם מארצות הברית; ברנדון הול, העובד בתחום הקולנוע מארצות הברית; דוו ג'ושי, שחקן מהודו; ו-T.O.P, ראפר מדרום קוריאה. צוות הגיבוי כולל את גולשת הסנובורד קייטלין פארינגטון מארה"ב והרקדנית מייו מיפן. מפקד המשימה הוא מאזאווה, שכבר שהה בתחנת החלל הבינלאומית אשתקד.
השיגור וההגעה לתחנת החלל של המיליארדר היפני
(קרדיט: רויטרס)

"אני מקווה שכל אחד ואחת מאנשי הצוות יכירו בגודל האחריות שמגיעה עם עזיבת כדור הארץ, נסיעה לירח ובחזרה", אמר המיליארדר היפני בסרטון. "הם ירוויחו הרבה מהמסע הזה, ואני מקווה שהם ישתמשו בזה כדי לתרום לכדור הארץ, לאנושות".
על פי המידע באתר dearMoon, המסע הלוך ושוב לירח יימשך כמעט שישה ימים. החללית תקיף את הירח, אך לא תנחת עליו.
2 צפייה בגלריה
יוסאקו מאזאווה, מחפש שותפים למסע לירח
יוסאקו מאזאווה, מחפש שותפים למסע לירח
יוסאקו מאזאווה
(צילום: רויטרס)
כאשר תושלם בניית והכשרת Starship של SpaceX, היא תהפוך לחללית הגדולה והחזקה ביותר שנבנתה אי פעם. למרות שהשלב העליון של החללית עבר בהצלחה טיסות ניסוי בתוך האטמוספרה, כולל נחיתה מוצלחת, בחברה של מאסק עדיין לא ערכו טיסת ניסוי במסלול סביבה כדור הארץ. מייסד SpaceX הבטיח לערוך את הניסוי הזה עד סוף 2022.
מאזאווה, שעשה את הונו בתעשיית האופנה והקים את אתר חנויות האופנה הגדול ביפן - זוזוטאון, טס בשנה שעברה לתחנת החלל הבינלאומית על סיפון רקטת סויוז רוסית יחד עם המפיק יוזו היראנו. המיליארדר היפני שילם עבור שהות של 12 ימים בחלל כ-73 מיליון דולר.