באינסטינקט של רגע, ב-30 השניות שבין האזעקה לנפילה, עטף יריב אליהו (30) מאשקלון את הכלב שלו ריי וחיבק אותו חזק. "אין לנו ממ"ד בבית, אז הלכנו לחדר הצפוני", הוא מספר.
אליהו נפצע קשה מפגיעת הרקטה ופונה לבית החולים ברזילי. בהמשך הועבר ליחידת הכוויות במרכז הרפואי שיבא כשהוא מורדם ומונשם. "הרגשתי את כל הגוף שלי שורף", הוא משחזר את רגעי האימה. "אבל אם ריי לא היה בחיים, זה לא היה שווה לי כלום. הוא כמו הילד שלי".
1 צפייה בגלריה
יריב אליהו (משמאל) עם הכלב ריי בבית החולים שיבא
יריב אליהו (משמאל) עם הכלב ריי בבית החולים שיבא
יריב אליהו (משמאל) עם הכלב ריי בבית החולים שיבא
(צילום: נעמה עזריאל)
אליהו וריי ביחד כבר 11 שנים. את ריי הוא מצא ברחוב לאחר שאביו נפטר. "מצאנו אותו בחנות ליד הים, פשוט זרקו אותו. אנחנו אימצנו אותו". לדבריו, האימוץ של ריי סייע לו להתמודד עם האובדן הכבד שפקד אותו.
במהלך סוף השבוע האחרון, שישה ימים לאחר הפציעה הקשה – נפגש אליהו לראשונה בבית החולים עם כלבו האהוב, שבסיוע של "תנו לחיות לחיות" אושפז בבית החולים הווטרינרי - לאחר שנפצע גם הוא - ובהמשך הועבר למשפחה המתגוררת בסביון, שהתחייבה לטפל בו עד שאליהו יחלים ויוכל לטפל שוב בכלב.
אליהו טופל בין היתר על ידי פרופ' יוסי חייק, מנהל היחידה שטיפל בעבר בין היתר גם באיציק סעידיאן - ובימים האחרונים מצבו השתפר באופן משמעותי.
"הכרנו בבית החולים מישהי בשם נעמה שהיא מלאך. היא מצאה לנו את הבית הזמני לריי. כשהתעוררתי שאלתי מה איתו והאם הוא ניצל. כל הסיפור הזה לא שווה כלום בלעדיו. הוא חיכה ומרוב שהוא חכם הוא הבין את הסיטואציה. הוא קפץ עליי והשתולל. עצוב שזה המצב, אבל לפחות אנחנו בחיים ונתאחד בקרוב, והכל יהיה בסדר. זה היה רגע של אושר אינסופי והלב חזר לפעום. אני מת להשתחרר בגלל הכלב. אני רוצה לקדם את ההחלמה שלי בגלל ריי".
פרופ' חייק : "אתה רואה בן אדם די שבור אחרי מה שעבר. אמנם הוא לא נפגע בקרב, אבל לקבל טיל הביתה זו סטירה לפנים. זה מדכא לדעת שאין לך לאן לחזור ואתה במצב שגם הגוף שלך פיזית מכוסה בכוויות. אחרי שבועיים הצלחנו ממצב של פצוע קשה, כשהוא מורדם ומונשם ,להוציא אותו במצב מצוין ולהביא לו את הכלב שיעודד אותו. הכלב שלו אמנם לא אצלו, אבל ידענו שזה חשוב לו. הוא ראה אותו מבעד לדלת, והוא היה נרגש וחייך. זה תורם המון לתהליך ההחלמה".