בימים האחרונים פשטו לוחמי המילואים מצוות הקרב של חטיבת הראל על מרחב אל-קרמאן ברצועת עזה, בין בית חאנון לג'באליה.
במהלך הפשיטה חיסלו הלוחמים כוחות של חמאס והשמידו תשתיות טרור רבות במרחב. בין היתר הם איתרו בשטח משגרים ארוכי טווח שהיו מכוונים אל עבר ישראל, עמדות שיגור של טילי נ"ט, פירי מנהרות ועמדות תצפית של ארגון הטרור. במהלך הפעילות אירע דבר בלתי צפוי: גור כלבים רץ לעבר כוחות הצבא הישראליים כדי לתפוס מחסה.
3 צפייה בגלריה
הגור עם החיילים ברכב הצבאי
הגור עם החיילים ברכב הצבאי
הגור עם החיילים ברכב הצבאי
(צילום: דובר צה"ל)
"כשהחיילים יצאו מתוך מבנה, הכלב רץ אליהם", סיפר רס"ר יובל, פרמדיק בחטיבה, "זה דבר לא שגרתי בעזה. באופן כללי אין שם כמעט חיות. ראינו פה ושם חתולים, אבל לא כלבים. הוא היה ממש רזה ותשוש ונראה מאוד מסכן. נתנו לו לשתות ולנוח, ועוד באותו מקום החלטנו לתת לו שם: בבר".
אחרי שהעניקו לו טיפול ראשוני, הלוחמים היו צריכים להחליט מה לעשות עם בבר. "האזור היה מאובטח ולא יכולנו להשאיר אותו שם", מספר רס"ר יובל, "בשלב ראשון רצינו להביא אותו אלינו, החובשים, כי היינו במקום יותר מוגן. כשחשבנו אחר כך מה לעשות איתו הבנו שאי-אפשר להשאיר אותו שם. בשלב כלשהו ניצלנו הזדמנות שבה היינו צריכים לפנות חייל - והוצאנו מהרצועה גם את הכלב. הגיע אלינו טנק וביקשנו לפנות גם אותו. הכנו עבורו תיק נסיעה, שמנו את הכלב בתוך התיק, כשהראש שלו בחוץ, והעברנו אותו לישראל".
3 צפייה בגלריה
הגור שרץ לעבר החיילים
הגור שרץ לעבר החיילים
הגור שרץ לעבר החיילים
(צילום: דובר צה"ל)
אבל מה עושים איתו עכשיו? יובל הודיע להוריו שהם מקבלים ממנו מתנה. הם ממילא רצו כלב וזה מאוד ריגש אותם", סיפר, "הם גם יכולים לתת לו בית טוב מאוד. בכל מקרה, אני הייתי פרמדיק בעוקץ, אז הכל די מתחבר ואני אוכל לעזור להם בעת הצורך. הוא עבר טיפולים וטרינריים, קיבל חיסונים ואוכל ועכשיו הוא נמצא בהסגר כדי לוודא שהכל בסדר איתו. אם הכל יסתיים כשורה, ההורים שלי יאמצו אותו בקרוב".

אבו בורשט יצא מעזה

במקרה נוסף, כוח צה"ל שהיה במהלך פעילות מבצעית בעזה נכנס למבנה נטוש ומצא שם חתול לבן יפהפה אך מוזנח, שלא נבהל מהדי הפיצוצים וקולות הירי וישב לו שם בנחת.
צוות הלוחמים בדק האם מדובר בגורם עוין, אולם החתול היה ידידותי להפליא ונקשר אליהם מיד. גם לא הזיקה העובדה שהם חיממו את הגזרה עם קבנוס צה"לי. כשהגיעה העת להיפרד, החל החתול לצעוד בעקבות הכוח. אחד הלוחמים, תושב ראשון-לציון, החליט שלא משאירים זנבות בשטח, ולקח אותו עימו חזרה לישראל.
3 צפייה בגלריה
החתול מעזה מקבל טיפול בראשון לציון
החתול מעזה מקבל טיפול בראשון לציון
החתול מעזה מקבל טיפול בראשון לציון
(צילום: עיריית ראשון לציון)
בת זוגו של החייל העלתה לפני כמה ימים פוסט על החתול העזתי: "בן הזוג שלי מצא אותו יושב על הספה במבנה שבו שהו", סיפרה, "ברגע שהצוות התחיל בתנועה לכיוון הארץ, החתול קפץ והחל ללכת בכוחות עצמו בכיוון של הכוח. בן זוגי שם אותו על המנשא שלו ולקח אותו הביתה".
בשטח ישראל קיבל החתול שם חדש: אבו בורשט. "הוא הגיע עם הצוות להתרעננות ואמא שלי חטפה אותו לביתנו", סיפרה החברה, "הפליט העזתי שלנו חייב בדיקות וטיפול יסודי לקשרים שיש לו בשיער. ועכשיו ברצינות: מישהו יודע לאן ניתן לשלוח אותו לבדיקות? יש לנו עוד חתול בדירה שאנחנו לא רוצים לסכן וכרגע בן זוגי עדיין במילואים".
לאחר התייעצויות, האמא הנמרצת לקחה את החתול לבדיקה בשירות הווטרינרי של עיריית ראשון-לציון. ד"ר ילנה גינזבורג טיפלה בו במסירות, הוא עבר סירוס, קיבל את החיסונים נדרשים, זכה לטיפול בדלקת האוזניים שממנה סבל, ובמקום אף הסירו ממנו קוצים שנדבקו לגופו ועשו לו תספורת להסרת "רסטות" שנוצרו בפרוותו. לאחר הטיפול הוחזר החתול לאמה של בת הזוג, שהחליטה לאמץ אותו ולהעניק לו בית חם.