תוכנית לימודים בין-לאומית לפוליטיקה, סייבר וממשל באוניברסיטת תל אביב

התוכנית הייחודית של אוניברסיטת תל אביב - Cyber Politics & Government נלמדת בשפה אנגלית ומיועדת לתלמידי תואר שני מישראל ומחו"ל, שרוצים ללמוד על מהפכת הסייבר-דיגיטל ועל ההשפעה שלה על הפוליטיקה, החברה והכלכלה. בעקבות הקורונה, התוכנית החלה השנה כפיילוט מצומצם וצפויה בשנה הבאה להתרחב לסטודנטים בינלאומיים רבים. התוכנית פועלת תחת בית הספר למדע המדינה, ממשל ויחסים בינלאומיים בפקולטה למדעי החברה. באוניברסיטת תל אביב מדגישים כי מדובר בתוכנית ראשונה מסוג בעולם והיא מעוררת התעניינות רבה בקרב סטודנטים בארץ ובעולם.
בראש התוכנית עומד פרופ' אביתר מתניה, מי שעמד עד לאחרונה במשך כשלוש שנים בראש מערך הסייבר הלאומי. לדבריו, "התוכנית החדשה נועדה לקנות את הידע והמיומנויות הנדרשים להובלת בעשייה, באסטרטגיה ובמדיניות בעולם הסייבר, המתפתח במהירות שיא. התוכנית מיודעת גם למי שאינו בעל רקע טכנולוגי, שכן מטרתה היא להבין את כל הצד הלא-טכנולוגי של עולמות הסייבר והדיגיטל: כלכלה מודרנית, ביג דאטה, בינה מלאכותית, איום סייבר והגנת סייבר, וכתוצאה מכך כל השינויים בחברה, בתרבות ובפוליטיקה".
2 צפייה בגלריה
פרופ' אביתר מתניה
פרופ' אביתר מתניה
פרופ' אביתר מתניה
(צילום: מוטי קמחי)
פרופ' מתניה מחלק את הסטודנטים הבינלאומיים המתעניינים בתוכנית לשלוש קבוצות: אנשי טכנולוגיה שרוצים להבין גם את ההיבטים הרחבים יותר של מהפכת הסייבר-דיגיטל, אנשי ניהול וממשל שזקוקים לכלים הללו כדי לנהל מערכות גדולות בעולם החדש ולבסוף סטודנטים מדיסציפלינות שונות ומשיקות שרוצים להרחיב את השכלתם – ולעגן את תחומי המחקר שלהם בשינויים הדרמטיים בפוליטיקה, בחברה ובכלכלה.
פרופ' מתניה מדגיש: "ישראל היא מעצמת סייבר, סייבר-דיגיטל ובינה מלאכותית, ומסיבה זו סטודנטים מכל העולם, לרבות ארה"ב, סין, הודו ומדינות מובילות באירופה מתעניינים בתוכנית שלנו. כאן נמצאים מובילי המהפכה בתעשייה ובממשל. אנחנו מתחרים באוניברסיטאות המובילות בעולם כמו קולומביה או אוקספורד, ואין לי ספק שנראה כאן סטודנטים ברמה גבוהה שמגיעים מכל העולם כדי ללמוד בתוכנית הייחודית שלנו".
סגנית הנשיא לנושאים בינלאומיים, פרופ' מלאת שמיר, הוסיפה: "תוכנית הסייבר החדשה היא תוספת חשובה לשורת התכניות הבינלאומיות שאוניברסיטת תל אביב מציעה, תכניות שבונות על בסיס איתן של מומחיות מקומית ייחודית, כולל בלימודי ביטחון ודיפלומטיה, יישוב סכסוכים, ניהול מצבי חירום, לימודי סביבה, לימודי הגירה, ארכיאולוגיה, קולנוע דוקומנטרי ועוד. המגמה שלנו היום היא לשלב בתכניות האלה סטודנטים ישראלים לצד סטודנטים מרחבי העולם וכך ליצור שיח ייחודי המפגיש בין המקומי לגלובלי".

"כלים שלובים" באוניברסיטת בר-אילן

המחלקה למוזיקה באוניברסיטת בר-אילן ואקים ישראל קיימו השבוע את מופע אמצע השנה בתכנית "כלים שלובים" ללימודי מוזיקה לאנשים עם צרכים מיוחדים.
תוכנית "כלים שלובים" בניהולה של רותי רייניך מטפלת במוזיקה הוקמה לפני ארבע שנים. התוכנית משותפת לאוניברסיטת בר אילן המחלקה למוזיקה ולאקים ישראל ופועלת בתמיכת משרד הרווחה - מנהל מוגבלויות.
המופע ארך כשעה וחצי ושודר למאות צופים, בהנחיית השחקנית טלי שרון, שגם מלמדת בתוכנית, וכלל שלל סגנונות מבאך, סנטנה ועד שלומי שבת.
בשנת הלימוד השלישית לומדים הסטודנטים הבוגרים מיומנויות תעסוקה והתנסות מעשית במקומות עבודה המתאימים לכישוריהם (בימים אלו אנו ממתינים לחזרה לשגרה בכדי לשלבם בפועל)
התוכנית הורחבה לאחרונה מדו-שנתית לתלת-שנתית, ולומדים בה כיום עשרים וארבעה סטודנטים בשתי כיתות לימוד ובצוות התכנית שמונה תרפיסטים מוסמכים במוזיקה, תרפיסטית בתנועה ומורה לתאטרון.

המכללה האקדמית עמק יזרעאל גם ב-TikTok

המכללה האקדמית עמק יזרעאל פתחה עמוד טיקטוק רשמי לאחרונה, מתוך ההבנה שהפלטפורמה התבגרה והנתונים מראים שכ-30 אחוזים מהמשתמשים בטיקטוק הם בני 24 עד 44.
אפליקציית ה TIKTOK לא משמשת את המכללה כמנוע לייצור לידים או לפרסום קלאסי, אלא בפירוש ככלי נוסף לבטא את החוויות הסטודנטיאליות והחברתיות במכללה ובמעונות בעמק, וכחלק מרפרטואר הנכסים הדיגיטליים שכבר שנים כולל פייסבוק, אינסטגרם יוטיוב ואתר כמובן.
ד"ר ולד וסיליו, מומחה לרשתות חברתיות ותוכן מקוון מהאקדמית עמק יזרעאל, הסביר כי ברוב הטכנולוגיות החדשות, המאמצים הראשונים הם הצעירים ולאחר מכן המבוגרים יותר נפתחים אליהן, זו למעשה תופעת "ההתבגרות של האפליקציה". ניהול הפלטפורמה באקדמית עמק יזרעאל נעשה על ידי מחלקת השיווק בשיתוף פעולה עם סטודנטים מהחוג לתקשורת. התכנים כמובן פחות מעונבים והמטרה העיקרית היא לנצל את יתרונות הפלטפורמה כדי להראות בדרך קצרה מאוד, קלילה ויצירתית את מגוון התארים שלומדים באקדמית עמק יזרעאל, לתת הצצה למרחבים הירוקים שהקמפוס והמעונות טובלים בהם, וגם לבטא את ההווי החברתי בין הסטודנטים והיחס האישי מהמרצים. מוזמנים לעקוב אחרי ה-TikTok של המכללה דרך הקישור (https://vm.tiktok.com/ZS764Cgx/)

חדש באקדמית נתניה: איך להעביר פרזנטציות באמצעים מקוונים?

הזום ותוכנות אינטרנטיות נוספות הפכו פופולאריות והכרחיות בעקבות משבר הקורונה, אך רבים מהמשתמשים לא באמת יודעים לתפעל את התוכנות הללו בצורה נכונה, להשתמש במגוון האפשרויות הקיימות בהן ולא פחות חשוב- להעביר פרזנטציות ותוכן מעניין.
2 צפייה בגלריה
(צילום: shutterstock)


על מנת להעניק כלים יעילים ומועילים לסטודנטים, פתחה האקדמית נתניה קורס אשר ניתן לכלל בתי הספר, במסגרתו מקבלים הסטודנטים כלים והעשרה לאמצעים מקוונים. כחלק ממנו לומדים הסטודנטים כיצד להעביר פרזנטציות באמצעות כלים דיגיטאליים, איך עדיין להישאר מעניינים וסוחפים על אף שמעבירים תכנים באמצעות מחשב, איך נשארים רלוונטיים ברמת התוכן ועוד.
את הקורס פיתח המרצה אורי אוברוצקי מבתי הספר למנהל עסקים, תקשורת ומדעי ההתנהגות באקדמית נתניה, שסיפר כי: "בימים אלה רובנו הגדול נקרא להשתתף בזום ובתוכנות נוספות, בין אם בהעברת שיעורים, פרזנטציות, ראיונות עבודה, מצגות, פגישות ועוד. אך רבים מאיתנו לא באמת יודעים איך לעורר עניין בזום מבלי שכולנו יהיו זומבים? איך יוצרים זום מעניין וחדשני? ולכן פיתחנו קורס חדשני ללמידה באמצעים מקוונים המיועד לסטודנטים שלנו ולבוגרים שלנו במטרה לתת להם כלים עדכניים לתקופה בה אנו חיים בהם הם יכולים להשתמש כבר כעת בהזדמנויות שונות במכללה, בראיונות עבודה, בפגישות ועוד".