בשיתוף שטראוס מים

3 צפייה בגלריה
משפחה שותה מים
משפחה שותה מים
המצטיינים בשתיית מים הם הצעירים
(שי יחזקאל)

שבע כוסות ביום – זו הכמות הממוצעת של המים שהישראלים שותים ביום. כך עולה מסקר שערכה חברת kantar עבור שטראוס מים תמי4 ומתפרסם היום (רביעי). רק הקפה נושף בעורפו של הנוזל השקוף, עם 78% שמעידים שהם מכניסים לגופם את המשקה הפופולרי, לרוב בתדירות של 2.6 כוסות קפה ביום. הרגל מגונה נוסף שהישראלים מתקשים להיפרד ממנו הוא שתיית משקאות ממותקים. כ-59% מעידים על עצמם כי הם מעדיפים משקאות מוגזים מתוקים, על פני מיצים סחוטים או שתיה מתוקה לא מוגזת.
הסקר נערך לכבוד יום המים הבינלאומי שקבע האו"ם לפני 31 שנה. מדובר ביום שנועד לשים זרקור על החשיבות של המים ולנקוט בפעולות על מנת לשפר את איכות המים ואספקתם, בעיקר סביב נושא שינויי האקלים. ככל שמשבר האקלים מתפשט כך גובר גם משבר המים ועל העולם מרחפת סכנה לאיכות וזמינות המים.
בסקר האינטרנטי, בו השתתפו 2,502 משיבים מכל שכבות האוכלוסייה, נמצא כי המצטיינים בשתיית מים הם הצעירים, ששותים 7.2 כוסות מים ביום בממוצע, לעומת המבוגרים ששותים רק 5.9 כוסות ומעדיפים קפה. מי שמקפיד על משטר ספורטיבי של אימונים בכל יום שותה יותר מכולם עם ממוצע של 7.8 כוסות ליום. יותר ממחצית מהנשאלים סיפרו כי המשקה האחרון שהם שותים לפני השינה הוא מים.
3 צפייה בגלריה
קפה קפאין כוס קפה
קפה קפאין כוס קפה
רק הקפה נושף בעורפם של המים
(צילום: shutterstock)

51% מהאוכלוסייה העידו על עצמם כמי שמסתובבים עם בקבוק מים קבוע בתיק. רוב הנשאלים טוענים שהם מצליחים להבחין בין מים מהברז למסוננים או מינרליים. שיעור לא מבוטל מבני הנוער נרתע משתיית מי ברז. אבל כשאנחנו מגיעים למסעדות וצריכים לשלם יותר ביוקר, 56% מזמינים מים מהברז. כשזה מגיע לבעלי החיים - 42% מעדיפים לתת לחיות המחמד שלהם מים מסוננים או מינרליים.
למה אנחנו בכלל אוהבים מים? 77% אמרו שהם שותים בגלל הבריאות ו-35% רוצים לשמור על העור ועל המראה. יחד עם זאת, עם כל האהבה שלנו לבריאות, עדיין 62% מהצעירים מציעים לאורחים שלהם משקאות ממותקים, לעומת המבוגרים ששוב מעדיפים את הקפה, לצד תה ומים. 31% חוטאים באלכוהול.

3 צפייה בגלריה
דילמה תוססת: משקאות קלים
דילמה תוססת: משקאות קלים
(צילום: shutterstock)

הסוד של הסודה

כוכבת נוספת היא הסודה. כל אדם שני שותה סודה בתדירות כלשהי, כשאין הבדל בין מבוגרים וצעירים. 3 מכל 4 צרכני סודה רואים במשקה זה בעיקר תחליף לשתייה מתוקה. שיעור לא מבוטל גם תופסים את הסודה כתחליף למים – בעיקר המבוגרים.
קרה לכם פעם שבלעתם מים במקלחת? אז 13% מהגברים עושים את זה בכוונה כשהם שותים את המים בזמן המקלחת, לעומת רק 8% מהנשים.
מנכ"ל שטראוס מים ישראל, אביב פפרמנכ"ל שטראוס מים ישראל, אביב פפרגבע טלמור

הרגלי צריכת המים שלנו, בעידן משבר אקלים, הם הרבה מעבר לפיקנטריה. "הנושא השנתי של האו"ם מתמקד ב'האצת השינוי' כדי לפתור את משבר המים והתברואה", מסביר מנכ"ל שטראוס מים ישראל, אביב פפר. "הקמפיין העולמי נקרא Be the change, ומעודד אנשים לפעול בחייהם כדי לשנות את האופן שבו הם משתמשים, צורכים ומנהלים מים. חשוב לנו כחברה המובילה את פתרונות שתיית המים בישראל לעודד את הישראלים לשתות יותר מים ולצרוך מים איכותיים ובצורה מקיימת שאינה מזהמת את הסביבה".
בשיתוף שטראוס מים