משחקים ועולמות וירטואליים צוברים תאוצה בקרב בני הנוער בישראל בשנים האחרונות. כיום, עולם הגיימינג הפך למדיה הגדולה ביותר בעולם, שכבר מזמן עקפה את הטלוויזיה והרשתות החברתיות מבחינת כמות המשתמשים ומספר השעות המושקעות בה.
לקראת שנת הלימודים הקרובה, הקים מרכז "יזמות 360" של אוניברסיטת בן-גוריון בנגב, קמפוס וירטואלי בתוך המשחק מיינקראפט. מטרת הקמפוס היא ללמד בני ובנות נוער על עולם היזמות, ההשקעות ורכישת כלים לפיתוח יצירתיות.
הפעילות בקמפוס הווירטואלי מקנה למשתתפות ולמשתתפים כישורים חדשים לקידום יזמות וחדשנות בצורה חוויתית ומעשית.
"הסטודנטים" ו"הסטודנטיות" לומדים על תהליך היזמות בצורה ישירה ומעניינת, ומרוויחים תמריצים במשחק (מטבעות שווי ערך לכסף אמיתי במשחק). בנוסף, אומרים באוניברסיטת בן גוריון בנגב, נבנית אינטראקציה בין השחקנים עם "משקיעים" או "אנליסטים" שמייצגים את הבנת יכולות ההון סיכון במרכז היזמות.
כך, מתוך חוויית השתתפות אמיתית בתהליך הקמת הסטארט-אפ, מקבלים המשתתפים הבנה עמוקה יותר של התהליך העסקי הנלמד במרכז היזמות. הם יידרשו להפגין יכולת התבטאות גבוהה, הבנה של השוק אליו הם מייעדים את הסטארט-אפ והיתכנות יישום הרעיון.
כך שלמעשה ה"סטודנטים" והסטודנטיות" בקמפוס יעברו את כל שלבי בניית "סטארט-אפ", החל מהמצאת רעיון טוב, דרך איסוף משאבים והצגה למשקיעים ועד לרגע הנחשק: מכירת הסטארט-אפ, שאותו הקימו במסגרת מרכז היזמות של האוניברסיטה. באוניברסיטה אמרו כי הרעיונות נבחרים על ידי צוות השופטים שמורכב מאנשי מרכז "יזמות 360".
את ההשראה לרעיונות ישאבו בני ובנות הנוער מרשימה מגוונת של תחומים מעולמות המחשב וההייטק, כגון: מסחר אלקטרוני, בינה מלאכותית, גיימינג, בית חכם, טכנולוגיות מזון, סייבר, אנרגיה מתחדשת, טכנולוגיות בריאות, טכנולוגיות חינוך, חשמל, טכנולוגיות אופנה, תקשורת ויצירת תוכן וטכנולוגיות חלל.
ניתן יהיה להגיע למשחק דרך שרת Topstrix, שבו משחקים מידי יום אלפי שחקנים, והוא פתוח לקהל הרחב.
נשיא האוניברסיטה, פרופ' דניאל חיימוביץ, אמר: "יזמות היא לא מקצוע, זו צורת חשיבה שאנו מעניקים לסטודנטיות ולסטודנטים שלנו מכל הפקולטות. הבוגרות והבוגרים שלנו יוצאים לעולם עם ארגז כלים שהוא הרבה מעבר לתואר עצמו. מעכשיו, גם בעולם הוירטואלי אוניברסיטת בן-גוריון מעודדת ומלמדת יזמות אצל הסטודנטים".