נפתח את מבזק החדשות הטובות עם מין של קיפודן , שחוקרים סברו עד כה שהוא נכחד מהעולם. אך צילום חדש מראה שלא כך הדבר.
מבזק חדשות טובות  
(צילום: שמוליק דודפור)

קיפודניים היא משפחה של יונקים, שמורכבת מכמה מינים, החיים באוסטרליה ובגינאה החדשה. כך, בכל אופן, זה מה שחשבו חוקרים לפני התיעוד הזה, שמוכיח שהנקבה הזאת, ממשפחת "יונקי הביב" מטילה ביצים וממשיכה שושלת של מין שלא חשבו שקיים יותר.
משלחת לאינדונזיה, בראשות חוקרים מאוניברסיטת אוקספורד, תיעדה את נקבת הקיפודן "הנכחד". מדובר ביונקים שגם כך נחשבים ל"מאובנים חיים", שהתהלכו עוד בימי הדינוזאורים לפני כ-200 מיליון שנה, אבל המראה שלהם נשאר ארכאי לחלוטין.
3 צפייה בגלריה
מין הקיפודן, שמסתבר שלא נכחד
מין הקיפודן, שמסתבר שלא נכחד
מין הקיפודן, שמסתבר שלא נכחד
(צילום: מתוך המחקר)
עד כה, העדות היחידה לכך שהמין הספציפי הזה, Zaglossus attenboroughi, היה קיים הייתה דגימת מוזיאון בהולנד, בת 62 שנים, של חיה מתה. במשלחת, כמו שאפשר לתאר, התרגשו מאוד. וכמו כל סיפור "מהאגדות", גם כאן התיעוד הסתתר בכרטיס הזיכרון האחרון שצולם, מהמצלמה האחרונה שנאספה, ביום האחרון של פעילות המשלחת.
ועכשיו, לכוכב שלנו – טלסקופ החלל ג'יימס ווב, שתיעד את ערפילית הסרטן וחשף סודות שלא ידענו עליה. הערפילית היא שארית סופרנובה (תופעה בה כוכב מסיבי מתפוצץ) הרחוקה מאיתנו כ-6,500 שנות אור, ונקראה כך כי האסטרונום האנגלי שצייר אותה לראשונה במאה ה-19 – צייר אותה כמו סרטן.
הרבה מים עברו בנהר מאז, וכעת ווב חושף בזכות האינפרא-אדום את התמונה המפורטת ביותר עד כה של הערפילית, שהתפוצצה לפני כאלף שנה – ובה ניתן לראות לראשונה חוטי גז דקיקים באיכות חדה מאוד, כמו כן אור שנוצר מגרגירי אבק, שזוהר ומייצג, כך משערים בנאס"א, חלקיקים הנעים סביב השדה המגנטי שלה.
3 צפייה בגלריה
ערפילית הסרטן
ערפילית הסרטן
ערפילית הסרטן
( צילום: NASA, ESA, CSA, STScI, T. Temim (Princeton University)
ולסיום, את הפיל הוורוד והנדיר שחי בדרום אפריקה, כבר הראנו לכם ראשונים כאן במבזק החדשות הטובות. אלא שכעת מפורסם תיעוד חדש של הפילפילון הוורוד ואימו, חוצים את הנהר, ואי אפשר להישאר אדישים למראות המתוקים האלה.
עבור מדריכה באזור בשם ויקטוריה זו הייתה הפתעה גמורה. כבר מרחוק היא הבחינה שמדובר בעדר פילים שמתקרב למקור המים, אלא שכשהתקרבו, היא צילמה משהו נדיר הרבה יותר: פיל ורוד.
3 צפייה בגלריה
הפילון הוורוד ואמו
הפילון הוורוד ואמו
הפילון הוורוד ואמו
( צילום: LatestSightings.com)
הסיבה לצבעו המיוחד, נזכיר - היא מוטציה גנטית שגורמת לאובדן פיגמנטציה של העור. חוץ מהסרטון שהצפייה בו בהחלט מפרישה הורמוני שמחה, מדובר בחדשות טובות על כך שהפילפילון הוורוד, שהפך למושא לדאגה עבור חוקרים ברחבי העולם, שמא לא ישרוד בגלל צבעו, ממשיך לצבור ביטחון לצד אימו, ושורד אולי כנגד כל הסיכויים.