מבזק החדשות הטובות
(צילום: אבי חי)

נפתח עם חדשות טובות, אבל תלוי למי. חברת LOOP השיקה לאחרונה ארון קבורה חדשני שהופך גופות לפטריות.
3 צפייה בגלריה
הארון שישאיר אתכם "בחיים"
הארון שישאיר אתכם "בחיים"
הארון שישאיר אתכם "בחיים"
(צילום: LOOP)
הרעיון, שהתבשל בשנים האחרונות במוחו של בוב הנדרקיס, יזם בן 26 מהולנד, עבר לפני חודשיים את טבילת האש הראשונה בהלוויה של אישה בת 82, שהובאה למנוחות בארון שעשוי כולו מסיבי פטריות.
הארון מאפשר לאלו שרוצים להיקבר בו, להשאיר מודעות אקולוגית והשפעה חיובית על כדור הארץ, גם לאחר מותם. הארון עולה כ-1,350 דולר, אם אתם רוצים לשים בצד, והוא עוזר לגופות להתפרק במהירות, ביחס לארון רגיל וגם מעשיר את האדמה.
ועכשיו שימו לב לטלסקופ האוסטרלי החדש, שמצליח למפות מיליוני גלקסיות ברחבי היקום במהירות שיא ובפירוט חסר תקדים.
3 צפייה בגלריה
סופר גלקסיות בקצב מדהים
סופר גלקסיות בקצב מדהים
סופר גלקסיות בקצב מדהים
(צילום: CSIRO)
המדענים, שכבר זכו להשתמש ברכש החדש, מכנים אותו "הגוגל מאפ של היקום", לא פחות. הטלסקופ המשוכלל הזה, ממוקם במערב אוסטרליה, וכבר הצליח למפות 3 מיליון גלקסיות ב-300 שעות עבודה בלבד. מדובר בזינוק משמעותי לעומת סקירות גלקסיות קודמות, שנמשכו שנים.
התוצאה? אטלס חדש של היקום. מנכ"ל ארגון המחקר המדעי באוסטרליה, כבר טוען שבעזרת הטלסקופ שאלות אודות החלל האינסופי ותעלומות אלפי שנים - עשויות להתבהר במהירות שלא הכרנו. נקווה רק שלא יגמור כמו אחיו הגדול בפורטו ריקו.
ולסיום, מכירים את תחרות "המורה של המדינה"? אז מה עם המורה של העולם?
3 צפייה בגלריה
המורה טוב ביותר בעולם
המורה טוב ביותר בעולם
המורה טוב ביותר בעולם
( צילום: GlobalTecaherPrize)
מורה בבית ספר בהודו זכה בפרס המורה הטוב ביותר בעולם לשנת 2020 וקיבל על ההישג גם של מיליון דולר. אלו חדשות טובות לא רק למורה, אלא גם לסגניות שלו שלא זכו בתואר, להן הוא החליט לתת מחצית מהסכום.
ראנג'יסטין דיסלה הוא מורה בבית ספר יסודי בכפר במערב הודו, והוא גבר בתחרות על 12 אלף מועמדים מיותר מ-140 מדינות ברחבי העולם. הוא זכה על מאמציו בקידום חינוך אצל תלמידות, שמגיעות בעיקר מקהילות שבטיות מבודדות. הוא למד את השפה המקומית של הכפר, תרגם ספרי לימוד והנגיש לתלמידות שלו הרצאות וידאו, שמע וגישה חדשה לחינוך. מורה טוב - מורה לחיים.
מבזק החדשות הטובות מתפרסם בימים ראשון, שלישי וחמישי