מבזק חדשות טובות
(צילום: אסף חן)


נפתח את מבזק החדשות הטובות עם תמונה, שמסעירה את הרשתות בימים האחרונים – תמונה שצולמה על ידי רכב החלל הוותיק, קיוריוסיטי, החוקר את מאדים בעשור האחרון.
בתיעוד הוויראלי, שפורסם על ידי סוכנות החלל האמריקנית נאס"א, נראית מעין "דלת", פתח חצוב בין הסלעים, בנוף ההררי של כוכב הלכת האדום.
אז במה מדובר? לחוקרים אין תשובה חד משמעיות מה רואים בתמונה שצולמה ב-7 במאי, אבל הספקולציות כבר טסות במהירות האור – לאן הפתח הזה מוביל?
3 צפייה בגלריה
"הדלת" במאדים
"הדלת" במאדים
"הדלת" במאדים
(צילום: NASA/JPL-Caltech/MSSS/NeV-T)
מדענים בנאס"א העלו את האפשרות שמדובר ככל הנראה בשבר, שחל כתוצאה מעומס על הסלע, או חלק ממנו.
ייתכן שהדבר נגרם ברעידת אדמה. אחת מהרעידות הגדולות שתועדו במאדים הייתה בתחילת החודש, וחוקרים עדיין עובדים כדי לאתר מה בדיוק קרה שם.
3 צפייה בגלריה
התמונה בשחור לבן
התמונה בשחור לבן
התמונה בשחור לבן
(צילום: NASA/JPL-Caltech/MSSS/NeV-T)
ומפתח מוזר בכוכב הלכת השכן, לבולען ענק בסין. כאן אין מה לשער השערות – צוות של מדענים סינים גילה בולען ענק עם יער שלם בתוכו. (לצפייה בבולען - היכנסו לסרטון שבראש הכתבה)
עומקו כ-200 מטרים ואורכו יותר מ-300 מטרים, ולמרות גדולו ועושרו הירקרק, הוא נחשף רק בתחילת החודש, עם עצים עתיקים שמגיעים לגבהים של 40 מטרים.
"מדובר בחדשות מגניבות", טוענים מומחי יערות, אם כי לא מפתיעות. דרום סין הוא ביתם של בולענים ומערות שכאלה, שנוצרים על ידי פירוק סלעים בעקבות מי גשמים חומציים לאורך שנים.
המקומיים קוראים לו "בור גן עדן", והוא אכן נראה כמו משהו שלא מהעולם הזה. אם כל זה לא מספיק, מציינים החוקרים כי הם לא יתפלאו אם ימצאו גם מינים חדשים, שמעולם לא דווחו או תוארו על ידי המדע עד עכשיו.
ונסיים עם חדשות טובות לבייבי ג'ירפה בסן דייגו, שסוף סוף אחרי שלושה חודשים מאז ההמלטה, יכולה ללכת.
3 צפייה בגלריה
המתקן שנבנה לג'ירפה הצעירה
המתקן שנבנה לג'ירפה הצעירה
המתקן שנבנה לג'ירפה הצעירה
(צילום: גן החיות סן דייגו)
הכל בזכות טיפול מסור של הצוות, שהכין לה מכשיר הליכה מותאם אישית. הג'ירפה המתוקה נולדה עם רגליים קדמיות בעייתיות, שמתכופפות בצורה לא נכונה, ועלולות להשפיע על סיכויי ההישרדות שלה.
בזכות הסד החדש, שהוצמד לה בשתי רגליה, היא הולכת ומקפצת לה, מתרגלת לחיים החדשים שלה.
מבזק החדשות הטובות מתפרסם בימים ראשון, שלישי וחמישי