משגר של חברה סינית התפוצץ בצהריים (יום א') במהלך ניסוי, שנערך מערבית לעיר ג'נגג'ואו. המשגר שוגר בטעות, בבדיקה שבה הופעלו מנועיו. בסין אמרו כי אין נפגעים בפיצוץ. בסרטון, שפורסם ברשתות החברתיות, נראה השלב הראשון במשגר Tianlong-3, הנמצא בפיתוח, משוגר לחלל. כעבור כמה שניות אירע פיצוץ במשגר, ששינה כיוון והתרסק באזור הררי. צפו בשיגור בשוגג ובפיצוץ:
משגר ששוגר לחלל התפוצץ במזרח סין

באתר spacenews, שם פורסמה הודעה בסינית של החברה, נכתב כי ככל הנראה לא הייתה כוונה לשגר את המשגר לחלל, אלא לערוך לו בדיקה הנקראת Static Fire (הנעה סטטית), שבה מופעלים המנועים של המשגר כשהוא על הקרקע. בניסוי כזה מפעילים את מנועי הרקטה, בלי לשגר אותה. הניסוי נערך כשמשגר מעוגן לקרקע. בניסוי הסיני נראה שהעיגון לא היה טוב, והטיל המריא - בניגוד לתוכניות.
החברה הסינית הודתה כי הסיבה לשיגור הלא מתוכנן הוא כשל מבני בחיבור של גוף הרקטה לכן השיגור. המחשב של הרקטה כיבה אוטומטית את המנועים והמשגר נפל מגובה של 1.5 קילומטרים - עד שהתפוצץ על הקרקע. בחברה הדגישו כי לא היו נפגעים בפיצוץ העז.
1 צפייה בגלריה
המשגר באוויר, כמה שניות לפני שהתפוצץ על הקרקע
המשגר באוויר, כמה שניות לפני שהתפוצץ על הקרקע
המשגר באוויר, כמה שניות לפני שהתפוצץ על הקרקע
החברה הסינית, שרוצה בעתיד להיות אחת החברות המובילות בשיגור לוויינים לחלל, הודיעה מוקדם יותר החודש כי הצליחה לגייס 207 מיליון דולר.
הפיצוץ עלול לעכב את תוכנית החלל של החברה הפרטית הסינית. באתר spacenews נכתב כי לתקרית פיצוץ המשגר עשויה להיות גם השפעות רחבות יותר על תוכנית החלל המסחרית של סין.