(צילום: רועי גליץ)

מסתבר שגם בטבע יש קואליציות: הצלם רועי גליץ חזר לאחרונה מקניה, שם הוא תיעד קואליציה של חמישה ברדלסים (צ'יטות) שצדים יחד בשמורה מסאי מארה שבדרום-מערב המדינה.
בריאיון לynet סיפר גליץ כי "לפני חודש טסתי לקניה, אחת המדינות היחידות שאפשר היה להיכנס אליהן ללא בידוד. הגעתי כדי לצלם את חמישיית הברדלסים (צ'יטות), שזו קואליציה של חמישה זכרים שצדים יחד וחיים יחד. עצם הציד המשותף, ההתחברות, מאפשרת להם לצוד טרף גדול יותר, כמו אנטילופות. החמישייה הזאת מאוד מיוחדת בנוף. הגעתי בגללה, ובגלל שהסוואנה ריקה כעת מתיירים בגלל הקורונה. אטוס לקניה שוב בחודש יוני כדי לנצל את ההזדמנות".
2 צפייה בגלריה
ברדלסים בקניה
ברדלסים בקניה
ברדלסים בקניה
(צילום: רועי גליץ)
גליץ שהה בקניה עם קבוצה קטנה של שלושה אנשים, אותה הדריך. "היינו אמורים לצלם טוס לדובי קוטב בנורבגיה, והיא הייתה סגורה בגלל הקורונה, אז נסענו לקניה במקום. במשך שישה ימים ליווינו את קואליציית הברדלסים, הצלחנו לצלם אותם בעת ציד", אמר הצלם.
התיעוד של גליץ צולם מקרוב, שכן כלי הרכב בו שהה היה היחיד באזור, והברדלסים הגיעו אליו כדי לשבת בצל שהפיקה המכונית. עם זאת, יש לציין כי רועי גליץ הוא צלם מנוסה, ולכן איפשר לעצמו להתקרב מאוד לחיות. לא מומלץ ואף אסור לעשות זאת אם אינכם מנוסים.

בעל חיים בסכנת הכחדה

הברדלסים נמצאים כיום בסכנת הכחדה עולמית. כ-7,000 צ'יטות בלבד נותרו כיום בעולם. רובן, פרט ל-50 שחיות באיראן, מפוזרות באפריקה. זאת לעומת כ-100,000 ברדלסים שחיו בכדור הארץ בשנת 1900.
2 צפייה בגלריה
ברדלסים בקניה
ברדלסים בקניה
ברדלס
(צילום: רועי גליץ)
הברדלסים נחשבים לפגיעים במיוחד כתוצאה מאובדן שטחי מחייה, התמעטות בטרף טבעי, ציד בלתי חוקי להשגת פרוותם הייחודית, ואף נקמה על טריפת עדרי בקר וצאן. בתוך כך, ישנה גם התרבות של הברדלסים בתוך המשפחה וקרבה גנטית בין ההורים, מה שמוביל לעלייה בתמותת הגורים.
מדובר ביונק היבשתי המהיר בעולם, המתמחה בציד טרפו תוך כדי ריצה. הברדלס מסוגל להגיע למהירות של כ-100 קמ"ש, אך מסוגל לרוץ לטווחים קצרים של עד 600 מטר בלבד.
לאתר של רועי גליץ לחצו כאן