כמה מנהיגים מובילים ברחבי העולם כבר הבטיחו להגיע לוועידת האקלים של האו"ם, שתיפתח בגלזגו שבסקוטלנד בתחילת החודש הבא. בין הבכירים שיגיעו לוועידה: נשיא ארצות הברית ג'ו ביידן ומלכת בריטניה אליזבת השנייה.
2 צפייה בגלריה
ג'ו ביידן מתארח אצל המלכה אליזבת טירת ווינזדור אנגליה
ג'ו ביידן מתארח אצל המלכה אליזבת טירת ווינזדור אנגליה
ביידן והמלכה אליזבת. ארכיון
(צילום: AFP)
פרט לביידן ייצגו את ארצות הברית בוועידה גם השליח המיוחד לענייני אקלים, ג'ון קרי, ועשרה בכירים נוספים מהממשל בוושינגטון. את בריטניה ייצגו גם הנסיך צ'ארלס, הנסיך וויליאם, קייט מידלטון וראש ממשלת בריטניה בוריס ג'ונסון.
מישראל אמורים להגיע ראש הממשלה נפתלי בנט, שרת האנרגיה קארין אלהרר וגם השרה להגנת הסביבה תמר זנדברג. בנט ייצא לסקטלנד ב-31 באוקטובר והוא ישהה שם פחות מיומיים.
הפגנת תלמידים למען האקלים בבריסביין באוסטרליה בסופ"ש
(צילום: רויטרס)


בנוסף אמורים להגיע ראש ממשלת אוסטרליה סקוט מוריסון, נשיא טורקיה רג'פ טאיפ ארדואן, נשיא צרפת עמנואל מקרון, ראש ממשלת קנדה ג'סטין טרודו, ראש ממשלת איטליה מריו דראגי, נשיא קולומביה איוואן דוקה, ראש ממשלת שבדיה סטפן לפבן, נשיא שוויץ גי פרמלן, נשיא דרום קוריאן מון ג'יאה-אין, נשיא ניגריה מוחמדו בוהארי ונשיא ארגנטינה אלברטו פרננדס.
מי שככל הנראה לא יגיע לוועידה הוא נשיא סין, שי ג'ינפינג. על פי הדיווחים הוא לא יוצא מגבולות המדינה מאז החלה מגפת הקורונה. ככל הנראה נאומו ישודר בווידאו. גם נשיא ברזיל ז'ארי בולסונארו, נגדו נמתחה ביקורת חריפה על הטיפול ביערות האמזונס בארצו, לא מתכוון להגיע לגלזגו. גם סגנו לא צפוי להגיע.
2 צפייה בגלריה
נשיא סין, שי ג'ינפינג
נשיא סין, שי ג'ינפינג
נשיא סין, שי ג'ינפינג
(צילום: shutterstock)
במוסקבה טרם הודיעו אם הנשיא ולדימיר פוטין מתכוון להשתתף בוועידה בסקוטלנד. גם נשיא מקסיקו אנדרס מנואל לופס לא צפוי להגיע לוועידה, זאת בשל מגפת הקורונה וגם העלויות של הנסיעה. נשיא דרום אפריקה, סיריל רמפוזה, לא יגיע לגלזגו בשל הבחירות שיתקיימו בארצו בתחילת נובמבר.
ראש ממשלת יפן החדש, פומיו קישידה, שנכנס לתפקידו בתחילת החודש – עדיין שוקל אם הנסיעה שלו כראש מדינה תהיה לוועידת האקלים החשובה.
המלכה אליזבת התייחסה בסוף השבוע לוועידה, ואמרה במהלך ביקור בקרדיף: "אנחנו יודעים על אנשים שלא מגיעים לוועידה. זה ממש מרגיז שהם מדברים, אבל הם לא עושים".
גם ראש ממשלת בריטניה התייחס לכך שמנהיגים רבים לא יגיעו לגלזגו. לדבריו, מנהיגי העולם צריכים לעשות מעשים, ולא רק לדבר.