אוניברסיטת תל אביב הודיעה על צעד נוסף ביישום התוכנית האסטרטגית לחיזוק מדעי הרוח: השקת תוכנית המצטיינים החדשה של הפקולטה למדעי הרוח להכשרת הדור הבא של המנהיגות והמנהיגים במחקר ובפעילות חברתית.
התוכנית, שתצא לדרך כבר בשנת הלימודים הקרובה, שתחל אחרי חגי תשרי, מיועדת למנהיגות ומנהיגים ממגוון קבוצות האוכלוסייה (יהודים וערבים, דתיים וחילוניים, מרכז ופריפריה ועוד). התוכנית כוללת מסלול לימודים מואץ לתואר ראשון ושני בארבע שנים.
1 צפייה בגלריה
אוניברסיטת ת"א
אוניברסיטת ת"א
אוניברסיטת תל אביב
(צילום: Roman Yanushevsky, shutterstock)
התוכנית החדשה כוללת הליך מיון קפדני, המשלב ראיונות אישיים לצד דרישה של רף ציונים גבוה. כמו כן, בהתאם להחלטת האוניברסיטה, המחזור הראשון שיחל את לימודיו כבר בשנת הלימודים הקרובה יהיה זכאי למלגת לימודים מלאה עבור השנה הראשונה.
באוניברסיטת תל אביב אמרו כי התוכנית מאפשרת מסגרת לימוד מעמיקה, מקיפה ורב-תחומית במדעי הרוח, לצד הדגשת חשיבותן של היצירתיות, הביקורתיות והיוזמה. הלומדות והלומדים יהיו מעורבים בקבוצות המחקר של החוקרות והחוקרים המצטיינים של הפקולטה כבר משנת הלימודים השנייה, והם יהיו שותפים לעשייה מחקרית מגוונת במתודולוגיות חדשניות, ומחויבים לפעילות חברתית משמעותית.
כמו כן, לאורך כל שנות הלימודים הסטודנטיות והסטודנטים יקבלו ליווי אישי וקבוצתי ממיטב חוקרות וחוקרי הפקולטה. באוניברסיטה הוסיפו כי תוכנית זו תאפשר פיתוח עתודה של חוקרות וחוקרים מצטיינים במדעי הרוח, שימשיכו לתואר שלישי לקראת קריירה אקדמית, או שיכשירו עצמם לתפקידי מנהיגות חברתית.
פרופ' גלי צינמון, דיקאנית הפקולטה למדעי הרוח באוניברסיטת תל אביבפרופ' גלי צינמון, דיקאנית הפקולטה למדעי הרוח באוניברסיטת תל אביבצילום: אוניברסיטת תל אביב
דיקאנית הפקולטה למדעי הרוח, פרופ' גלי צינמון, הסבירה: "התוכנית מיועדת לקבוצה נבחרת ומגוונת של מנהיגות ומנהיגים שרוצים להיות שותפים בבניית העתיד ההומניסטי של החברה בישראל ושל העולם במחקר ובעשייה חברתית. תוכנית הלימודים מיועדת לא.נשים מוכשרים המעורבים בחיי החברה הישראלית ובסוגיות הומניסטיות גלובליות ומעוניינים להכשיר את עצמם לקראת הבנה וידע מעמיקים ורחבים של התפתחות האדם, החברה והתרבות האנושית. ידע זה יהווה תשתית איתנה לקראת תפקידים מרכזיים במחקר ובחברה שאותם יתחילו למלא כבר במהלך לימודיהם".