בשיתוף המוסדות המציגים
תואר שני בחינוך עם התמחות הגיל הרך - הקריה האקדמית אונו
(צילום: אורי דוידוביץ)


"אנחנו יודעים שכל מי שמשקיע היום בחינוך ובחינוך לגיל הרך - משקיע לכל החיים. לכן לדעתי זה אחד התחומים הכי חשובים היום שיש במדינת ישראל", כך אומרת ד"ר מרילין סמדג'ה, ראש התמחות תואר שני בחינוך, התמחות הגיל הרך בקריה האקדמית אונו.
בקריה האקדמית אונו פועלת תוכנית דגל ייחודית וחדשנית – המקנה לאנשי החינוך ידע וכלים יישומיים ויצירתיים לקידום הילדים בגיל הרך, לפיתוח חוסן ומשאבי התמודדות עם אי ודאות ומשבר. התוכנית כוללת תכנים בנושאי פיתוח יצירתיות, גמישות והקניית מיומנויות לתפקוד והישרדות בעולם המשתנה. התכנית מתבססת על גישות חדשניות מהפסיכולוגיה החיובית, טיפול באמצעות משחק ואמנויות.
אז למי מיועד התואר? ד"ר סמדג'ה פירטה: "ההתמחות של הגיל הרך לתואר שני בקריה האקדמית אונו מיועדת לכל אנשי חינוך הגיל הרך, שעובדים במסגרות החינוכיות, כל מי שרוצה להבין קצת יותר מה קורה עם הילד וללכת לעומק עם כל השיטות החדשניות". לדבריה, "היום יותר מתמיד אנחנו מודעים כמה חשוב להתחיל מוקדם בחינוך שהוא מותאם לילדים, בחינוך שהוא חדשני, שהוא מתבסס על תאוריות שהם מאוד מאוד עכשוויות".
ד"ר סמדג'ה הוסיפה כי "הייחודיות של התוכנית שלנו היא בעצם שאנחנו מגשרים בין התפיסות החינוכיות לבין התפיסות הטיפוליות".
רחלי שמואלי, מנהלת גן שסיימה את התואר השני, התייחסה לחשיבות התחום: "ללכת ללמוד חינוך זאת שליחות, להיות מחנכת ואשת חינוך במדינה שלנו ובכלל בעולם, זה פשוט שליחות ומצווה".
שמואלי סיפרה גם על הכלים שקיבלה במהלך הלימודים לתואר: "התואר נתן לי המון כלים להתמודד עם דברים, וביום-יום לנהל יותר טוב את הגן, לנהל יותר טוב את הצוות שלי לראות דברים אחרת לראות דברים קצת יותר מגבוה". דנה אינדיג, בוגרת התואר ומנהלת גן טרום-טרום חובה, הוסיפה: "בתואר אנחנו מקבלות הרבה כלים לעבודה בשטח, למשל בקורס של תיאטרון בובות אנחנו עובדים עם הילדים בגן על תיאטרון בובות ובעצם זה גורם להם להיפתח, ולהיות יצירתיים ולהיות מרותקים. בעצם הכלים האלה עוזרים לנו להגיע לכל ילד מבחינה רגשית ולעזור לו ולהעצים אותו".
אינדיג סיפרה גם על הסיוע שמקבלים הסטודנטים מהמרצים: "בקריה האקדמית אונו ראש המסלול שלנו רואה כל אחת ואחת מאיתנו. אני מרגישה שמתייחסים אלינו באופן אישי ואם אנחנו צריכות משהו, אז אנחנו יודעות שיש לנו למי לפנות זה כמו בית". בעניין זה, הוסיפה שמואלי: "יש מערך תומך שמאוד עוזר ומלווה לאורך כל התואר. המדריכה זמינה וכל הזמן נותנת מענה אישי והחוויה פשוט מושלמת".
ובמה אפשר לעבוד לאחר סיום הלימודים? ד"ר סמדג'ה: "יש לנו בעיקר בוגרות וגם בוגרים כמובן, שכאשר הם ממשיכים אחרי התואר - הם יכולים לגשת לתפקידים בכירים בכל המסגרות של הגיל הרך, מגיל אפס עד גיל שמונה, ואנחנו פשוט בונים את דור החדש, הדור העתידי, לחינוך הגיל הרך במדינת ישראל".
בשיתוף המוסדות המציגים