מספר השריפות באזור יערות הגשם של האמזונס בברזיל בחודש אוגוסט זינק לרמה הגבוהה ביותר מאז 2010. כך עולה מנתונים שהציגה הלילה (יום ב') ממשלת ברזיל.
גשמי השנה שעברה הגיעו באיחור והיו חלשים מהרגיל בגלל תופעת מזג אוויר הידועה בשם אל ניניו, שהוגברה על ידי שינויי האקלים, והותירה את יער הגשם חשוף במיוחד לשריפות של השנה.
1 צפייה בגלריה
שריפה החודש באמזונס
שריפה החודש באמזונס
שריפה החודש באמזונס
(צילום: REUTERS/Adriano Machado)
לוויינים זיהו 38,266 מוקדי שריפה באמזונס באוגוסט, יותר מכפול מהשנה הקודמת. מדובר במספר הגבוה ביותר לחודש זה מאז 2010, כך הראו נתוני המכון הלאומי לחקר החלל של ברזיל (Inpe).
בעוד שהנתונים הם האינדיקטור המהיר ביותר למצב השריפות באזור, שלרוב מגיעות לשיאן בין אוגוסט לספטמבר, הם אינם מצביעים על העוצמה שלהן.
שריפות באזור הלח והרטוב באופן טבעי מתחילות לעיתים קרובות בחוות בקר, שבהן מקומיים מעלים באש עצים כדי לפנות שטח לשדות מרעה עבור גידול בקר.
שריפות יער באמזונס. ארכיון
(רויטרס)

אוויר חם יותר וצמחייה יבשה יותר יצרו תנאים שבהם שריפות יכולות להתפשט במהירות רבה יותר וגם לבעור בעוצמה רבה יותר ולמשך זמן ארוך יותר. בירוא היערות גם הפחית את יכולתו של יער הגשם לייצר גשם ולחות.
הלגה קוראה, מומחית לשימור ב-WWF ברזיל, אמרה בהתייחסות ראשונית לנתוני אוגוסט, שהשריפות נגרמו משילוב של מזג האוויר, שינויי האקלים ופעולות אנושיות. "האזור שבו זיהינו ריכוז עשן באוגוסט חופף עם מה שמכונה קשת הבירוא, הכוללת את צפון מדינת רונדוניה, דרום מדינת אמזונס ודרום-מערב מדינת פארה", היא אמרה. "הדבר מעיד כי, בנוסף לשינויי האקלים ואל ניניו, שינויים בשימוש בקרקע שנגרמים על ידי בני אדם משחקים תפקיד מרכזי בעלייה בשריפות".