בעקבות המקרה אתמול (שבת), שבו ננשכה ילדה בת 4 על ידי כלב פיטבול במושב באזור אשדוד, קורא מייסד תחום הצלת הפיטבולים בישראל לחייב ברישיון את מי שמחזיקים את הגזע הזה. מצבה של הילדה שננשכה השתפר, אך היא עדיין מאושפזת בבית החולים אסותא באשדוד ומצבה מוגדר כעת בינוני, לאחר שאתמול היא פונתה במצב קשה ולא יציב.
מייסד תחום הצלת הפיטבולים בריאיון
(צילום: אביהו שפירא, מיקי שמידט)

בריאיון ל-ynet הדגיש יובל מנדלוביץ' כי התקפות על ידי פיטבולים נובעות לעיתים קרובות מחוסר שליטה של הבעלים והמערכת: "גם אם זה כלבי פיטבול ואם זה לא כלבי פיטבול, אנחנו רואים גלים של נשיכות, של כלבים חזקים. אני מדגיש, גם כלבים שלא מוגדרים כמסוכנים בחוק לצערי".
הוא הסביר כי הבעיה נובעת מהיעדר פיקוח על ההרבעות הלא חוקיות והלא מבוקרות: "הבעיה היא כשאין שליטה על ההרבעות הלא חוקיות והלא מסודרות". מנדלוביץ' אמר כי יש לפקח על הנושא, כדי למנוע מקרים דומים של נשיכות.
בהתייחס לשאלה האם כלב שמגודל בצורה אוהבת ומקבל טיפול טוב יתקוף סתם כך, השיב מנדלוביץ': "לא, לא, אלא אם כן אתה לא תתחשב במי שהוא. כמו שלזאב לא באים מאחורה ומושכים בזנב, כי מבחינתו זה מישהו ביער בא לטרוף אותו ואז הוא מסתובב ונותן נשיכה". הוא הדגיש את הצורך בהבנת ההתנהגות הטבעית של כלב והקפדה על חוקי הגידול: "את צריכה להיות מודעת למה את מגדלת".
עדכון על מצב הפעוטה
(צילום: מיקי שמידט )

מנדלוביץ' הציע גם פתרון לנושא, ואמר: "צריך להקים יחידת אחראית שתהיה אחראית נטו על הרבעות גורים בארץ". הוא הסביר שדרישות חוקיות נוספות יכולות לעזור למנוע בעיות עתידיות: "מי שמעוניין לגדל פיטבול צריך להוציא רישיון, כמו שמוציאים רישיון לנשק".
בסיום הריאיון מנדלוביץ' אמר כי המטרה היא לשפר את מצבם של כלבים וחיות בית, כדי למנוע מקרים לא נאותים ולטפח את האהבה והשלום בין כלבים לבני אדם: "האהבה שמתרקמת בין כלבים לבני אדם חייבת להיות מוגנת ונתמכת על ידי חוק ורגולציה ראויה".