מבזק חדשות טובות
(צילום: נויל האריס)


במהלך ההיסטוריה של היקום גלקסיית שביל החלב שלנו לא הפליגה בשלווה בחלל הבין-גלקטי. בדיוק ההיפך. במהלך יותר מ-13 מיליארד השנים האחרונות, הגלקסיה התנגשה בגלקסיות אחרות, התמזגה איתן או השמידה כמה מהן.
כעת, אסטרונומים בגרמניה מיפו שישה מהקרבות הגלקטיים העתיקים הללו – חמישה מהם היו ידועים, והשישי – שהם גילו לאחרונה.
התוצאות שלהם יובילו להבנה מלאה יותר של ההיסטוריה והצמיחה שלנו בחלל. "זהו אטלס גלקסיות, והעבר שלנו דורש עבודת בילוש חדשנית" אומרים החוקרים.
4 צפייה בגלריה
אימה בחלל
אימה בחלל
אימה בחלל
(צילום: S. Payne-Wardenaar/K. Malhan, MPIA)
כאשר שביל החלב מקיים אינטראקציה עם גלקסיה אחרת, כוחות גדולים גורמים למה שנקרא "זרם כוכבים", מה שחוקרים מפרשים כמו "מעיים של גלקסיה מפורקת". השלב הבא - לשחזר ציר זמן של מפת הקרבות הזאת.
ומהחלל הרחוק לקליפורניה. גורמים רשמיים במדינה יצאו בהודעה דרמטית: "אנחנו מחפשים אחר נחש פיתון גדול, שנראה מסתובב בחופשיות לאחר שככל הנראה ננטש על ידי בעליו".
המטיילת אנה הופמן צילמה לפני מספר ימים תמונה – ברגע שזיהתה את הנחש. למרות החשש - נאמר כי הסיכויים שנחשי פיתון יפגעו בבני אדם הם אפסיים - ולכן דאגת אנשי הפארק היא לרווחת הנחש.
4 צפייה בגלריה
הפיתון שנעלם
הפיתון שנעלם
הפיתון שנעלם
(צילום: אנה הופמן)
לכן נפתח עבורו מבצע חיפושים לאורך יותר מ-3,000 דונם של שטחים פתוחים. בינתיים, הם קוראים למטיילים - מצאתם אותו? צלמו לנו ושלחו מיקום.
ולסיום, סיפור שילמד אתכם שאסור לאבד תקווה: תלמידים מבית ספר בניו המפשיר לקחו חלק לפני שנה וחצי בפרויקט לימודי על האוקיינוסים בעולם והשפעתם.
בגלל מגבלות הקורונה, הם הכינו יצירות אומנות אישיות שייעודן היה להפליג על סירה קטנה בים. באוקטובר 2020 היא יצאה מהחוף המזרחי, מצוידת ב-GPS שיסמן ציוני דרך עבור הילדים ויגלה להם איפה הסירה שלהם באוקיינוס האטלנטי?
4 צפייה בגלריה
מסע חוצה אוקיינוס
מסע חוצה אוקיינוס
קרל עם יצירות התלמידים האמריקנים
(צילום: מתוך עמוד הפייסבוק: Rye Jr. High School)
4 צפייה בגלריה
הסירה שהגיעה לנורבגיה
הסירה שהגיעה לנורבגיה
הסירה שהגיעה לנורבגיה
(צילום: מתוך עמוד הפייסבוק: Rye Jr. High School)
כעבור זמן קצר ה-GPS התקלקל, ובמשך חודשים לא שידר את מיקומו. התלמידים האמינו שהסירה טבעה, אלא שבינואר התקבל עדכון על מיקומה - חופי נורבגיה. המידע הגיע לכלי התקשורת המקומיים, שפרסמו את הסיפור והובילו לחיפוש את קארל, תלמיד כיתה ו'. ואז, אחרי 462 ימים – זה קרה. בן ה-11 מצא את האבדה. ששרדה את כל הדרך אליו. התלמידים אגב, עודכנו והתרגשו.
מבזק החדשות הטובות מתפרסם בימים ראשון, שלישי וגם חמישי