עשר פרות, ששוטטו ביער ביריה שבגליל, נפגעו אחר הצהריים (יום א') מפגיעה ישירה של רקטה ששיגר ארגון הטרור חיזבאללה מלבנון. חלק מהן נהרגו כתוצאה מהפגיעה. כך אמרו בקק"ל. תיעוד קשה לצפייה:
פרות נפגעו פגיעה ישירה מירי חיזבאללה ביער ביריה
(צילום: אלי חפוטה, קק״ל)

יו״ר קק״ל, יפעת עובדיה-לוסקי, אמרה: ״עוד מראות קשים בחבל ארץ הצפוני. לא רק שהאש פגעה קשות ביערות, אלא עכשיו גם גבתה מחיר חייהן של יצורים חיים. פרות אלו, היו חלק בלתי נפרד מהנוף הירוק, הפכו בכל כורחן לקורבנות גם כן. עוד נשקם ונחזיר את הצפון ליופיו, יחד עם היערות והיצורים החיים שבו״.
מנהל גליל עליון וגולן בקק"ל, אלי חפוטה, הוסיף: "תוך כדי שריפה ביער ביריה בגלל יירוטים, היה עוד מטח טילים ליער בירה ומירון ואחד הטילים נפל על ריכוז בקר, שהתקבץ לפנות ערב. כתוצאה מההדף והרסיסים כעשר פרות נהרגו. זו תמונה מאוד מזעזעת".
חפוטה הוסיף: "הגעתי לשם כדי לבדוק אם יש שריפה. והבוקר סיפר כי הפרות שלו נהרגו. זה קרה ממש תוך כדי פעולות הכיבוי. אנחנו כבר יותר מחודשיים בסיפור הזה. התחושות קשות. אנחנו סופגים נפילות ביערות והיער מתחיל לקבל גוון שחור. הירוק הולך ונעלם. כל נפילה ויירוט גורמים לעוד כמה עשרות דונמים להישרף. זה יער בן 75 שנה שניטע בשנות ה- 50 וה-60. במלחמת לבנון השניה שמרנו עליו. ועכשיו אנחנו חווים את אותו אירוע אבל בסדר גודל הרבה יותר גדול. גשם יהיה רק בנובמבר-דצמבר. מחכה לנו עונה לא פשוטה".
בעקבות המטחים לגליל העליון פרצו גם שריפות במספר מוקדים. מכבאות והצלה נמסר כי 14 צוותי כיבוי מתחנת גליל-גולן פעלו בסיוע טייסת הכיבוי האווירית "אלעד", קק"ל, לוחמי האש פקע"ר, כיתות כוננות ורט"ג בשריפה גדולה במרחב יער ביריה.
מפקד האירוע, רב-רשף גדי אזולאי, אמר: "צוותים גדולים של לוחמי האש בפעולות לבלום את השריפה, שמתפשטת בחסות הרוחות במספר גזרות, לפי שעה אין שליטה באירוע". לאחר כארבע שעות השתלטו הכוחות על הלהבות. כמו כן, שריפות פרצו גם באזור נחל עמוד ובקדיתא.
2 צפייה בגלריה
פרה שנהרגה במטחי חיזבאללה ליער ביריה
פרה שנהרגה במטחי חיזבאללה ליער ביריה
פרה שנהרגה במטחי חיזבאללה ליער ביריה
(צילום: אלי חפוטה, קק״ל.)
משעות הצהריים הופעלו לא מעט אזעקות בגליל העליון ובגליל המערבי בשל ירי רקטות וחדירת כטב"מים לשטח ישראל. כתוצאה מהירי הכבד זוהו כמה פגיעות.
מדובר בירי תגובה לחיסול שלושה מחבלי חיזבאללה בשתי תקיפות בדרום לבנון. מפרוץ המלחמה, הודיע רשמית ארגון הטרור השיעי על 375 הרוגים משורותיו. דובר צה"ל הודיע כי שני מחבלים שחוסלו בחולא היו חלק מחוליה שזוהתה על-ידי כוחות חטיבת האש של אוגדה 91, והותקפו על-ידי כלי טיס של חיל האוויר.
חיזבאללה לקח אחריות על הירי לגליל המערבי ולגליל העליון, וטען כי ביצע תקיפה באמצעות "נחיל כטב"מים של מפקדה בחניתה". ארגון הטרור מסר עוד כי התקיפה בוצעה בתגובה על התקיפות הישראליות בעדלון וחולא בדרום לבנון, שם חוסלו שלושת המחבלים.
2 צפייה בגלריה
שריפה בגליל העליון
שריפה בגליל העליון
שריפה בגליל העליון
(צילום: REUTERS/Avi Ohayon)
גם בשעות הצהריים המוקדמות ירה חיזבאללה לעבר הגליל. בירי לעבר אצבע הגליל נרשמה פגיעה ישירה באולם בית הספר הר וגיא בדפנה שבאצבע הגליל. המועצה האזורית גליל עליון עדכנה כי בנוסף יש פגיעה בתוך הקיבוץ ונזק מרסיסים נגרם למבנים. כמו כן, זוהתה פגיעה באזור קיבוץ כפר סאלד בשטח חקלאי. לא דווח על נפגעים בגוף.