המשרד להגנת הסביבה הודיע כי זוהתה דליפת דלק במתחם קצא"א באשקלון. מדובר בדליפה ממכל המכיל 20 אלף ליטרים של דלק. היקף הדליפה עדיין בבירור. מבדיקה ראשונית עולה כי הדליפה התרחשה בעקבות תקלה באחד המכלים. הדליפה זוהתה בעקבות פניות למוקד הסביבה של תושבים בעיר על מפגע ריח. מהמשרד נמסר כי הוא בוחן את פרטי אירוע הדליפה ויפעל בהתאם לסמכויותיו.
2 צפייה בגלריה
מתקן אצא"א שבאשקלון
מתקן אצא"א שבאשקלון
מתקן קצא"א שבאשקלון
(צילום: נעה פישר)
מהמשרד נמסר כי תושבים התלוננו על ריחות האופייניים לדלק ברחבי אשקלון. בעקבות כך, המשרד להגנת הסביבה ביצע בדיקה מקצועית ומצא כי מקור מפגע הריח הוא באירוע של דליפת דלק במתחם קצא"א שבאשקלון.
למקום יצאו בין היתר אנשי המשרד להגנת הסביבה, כונן החירום של איגוד ערים לאיכות הסביבה נפת אשקלון יחד עם צוות של כבאות והצלה לישראל. הם מצאו שהתרחשה דליפת דלק במתחם החברה בהיקף מוערך של כ-20 מטר קוב, בסמוך למכל. מבדיקה ראשונית עולה, כי הדליפה התרחשה בעקבות תקלה באחד המכלים.
דליפת דלק מצינור של קצא"א ליד אשקלון באוגוסט
(צילום: המשרד להגנת הסביבה)

מהמשרד להגנת הסביבה נמסר כי הטיפול בדליפה ובקרקע שזוהמה על ידי החברה, מתבצע על-ידי קצא"א על-פי הנחיות מקצועיות ובפיקוח של המשרד להגנת הסביבה.
מקרה של דליפת דלק באזור אשקלון אירע גם בחודש אוגוסט אשתקד. מהמשרד להגנת הסביבה נמסר אז כי לאורך הקו התבצעו פעולות הנדסיות להחלפת קטע קו הדלק שדלף, באורך של כ-12 מטר. בנוסף נמסר אז כי נשאבו מהצינור של קצא"א כ-100 מטר קוב גולמי, ועד שעות הבוקר פונו כ-800 טונות קרקע מזוהמת שהשתרעו על שטח של כשלושה דונם.
2 צפייה בגלריה
מתקן אצא"א שבאשקלון
מתקן אצא"א שבאשקלון
מתקן קצא"א שבאשקלון
(צילום: נעה פישר)
בצל זאת, הבוקר פורסם כי בתביעה שהוגשה לבית המשפט השלום בבאר שבע נגד חברת קצא"א על אודות אחריותה לאסון דליפת דלק סילוני בנחל צין משנת 2011, החברה הורשעה בשתי עבירות של זיהום מים בנסיבות מחמירות, שתי עבירות של השלכת פסולת המכילה חומר מסוכן ולכלוך ברשות הרבים ועבירה אחת של גרימת ריח חזק או בלתי סביר.
באירוע הדליפה בנחל צין זוהם שטח של כ-60 דונם בנחל צין ובסביבה בעקבות פריצה של כ-722,000 ליטרים של דלק סילוני. בעבודות השיקום פונו כ- 26,500 טון קרקע מזוהמת.
מקצא״א נמסר בתגובה: ״במסגרת פעילות שוטפת, זוהתה היום זליגה של כמות קטנה של דלק מאחד ממכלי הניקוז. על פי התרגולת, הדלק נשאב, טופל והמצב חזר לקדמותו תוך זמן קצר. החברה דיווחה למשרד להגנת הסביבה והגורמים הרלוונטים. יש להדגיש כי הריחות אינם מהווים סכנה לבריאות הציבור".