4 צפייה בגלריה
חקלאות בישראל
חקלאות בישראל
חקלאות בישראל
(צילום: זרעים-גדרה)
נכון להיום, כ-87% מהשפכים המטופלים בישראל מועברים לשימושים חקלאיים. זהו השימוש הנרחב ביותר בעולם במים מושבים בחקלאות. המדינה השנייה אחרי ישראל שעושה שימוש דומה במים מושבים בחקלאות היא ספרד, ושם השימוש הוא בהיקף של 18%.
לאור המומחיות שהתפתחה בישראל לאורך השנים בנושא, היום (ראשון) הגיעה לישראל משלחת רשמית רמת דרג לסיור לימודי בן חמישה ימים. את המשלחת מוביל רודני סניידר, היועץ לראש הסוכנות להגנת הסביבה של ארה"ב. במשלחת צפויים להשתתף נציגים מסוכנויות פדרליות, רשויות וספקי מים מרחבי ארה"ב, חברות מים והנדסה, איגודי מים לאומיים, מכוני מחקר ונציגים של חברות מסחריות.
4 צפייה בגלריה
המשלחת האמריקנית בישראל, יחד עם נציגים ישראלים
המשלחת האמריקנית בישראל, יחד עם נציגים ישראלים
המשלחת האמריקנית בישראל, יחד עם נציגים ישראלים
(צילום: איתי דודי, רשות המים)
המשלחת הגיעה לישראל ביוזמת המשרד להגנת הסביבה ומשרד הכלכלה והתעשייה, באמצעות הנציגות הכלכלית בוושינגטון, ובשיתוף רשות המים, משרד החקלאות, משרד הבריאות, מכון וולקני, מכון הייצוא הישראלי וקהילת החדשנות במים – WaterEdge.IL.
במהלך הביקור, תוצג בפני האמריקנים תעשיית השבת המים הישראלית, והם ילמדו על השיטות והיישומים בתחום המים המטופלים בחקלאות. המשלחת צפויה לקיים גם מספר סיורים במתקני התפלה וטיהור מים ולבקר בקיבוץ עין גדי, המהווה מוקד לחקלאות מדברית, ובמתקן של חברת אינטל בקרית גת. יתרה מזאת, הנציגים יקיימו פגישות עם גורמים ישראלים כדי לקדם את שיתופי הפעולה בין המדינות.
4 צפייה בגלריה
מתקן ההתפלה שורק 1
מתקן ההתפלה שורק 1
מתקן ההתפלה שורק 1
(צילום: נעה פישר)
בתום הביקור, המשלחת צפויה לגבש דו"ח שיעסוק במסקנות של חברי המשלחת ונציגי המשרדים, תוך מתן דגש לגיבוש המשך שיתופי פעולה בתחום בין המדינות. הדו"ח צפוי להתמקד בשימור ושיפור רגולציה לייצוא חקלאי וטכנולוגי; חיזוק מערך הייצוא הטכנולוגי ומשיכת השקעות חיצוניות לחדשנות ולאגרו-טק הישראליים; העמקת שיתוף הפעולה בנושאי מים, והרחבתו לתחומים סביבתיים נוספים.
4 צפייה בגלריה
מאגר מי קולחין בעמק חפר
מאגר מי קולחין בעמק חפר
מאגר מי קולחין בעמק חפר
(צילום: משרד החקלאות )
מנכ"לית משרד החקלאות, נעמה קאופמן-פס: "ארה"ב היא שותפה חשובה ומרכזית של מדינת ישראל. אני שמחה על ההזדמנות לחזק את יחסינו עימם, במיוחד כשמדובר על נושא בעל חשיבות כה רבה לעתיד החקלאות, בטח לנוכח משבר האקלים ההולך ומחמיר. אנו תמיד שמחים לשתף בידע ובניסיון שלנו, על מנת לקדם קיימות בחקלאות החיונית כל כך לעתיד ביטחון המזון בישראל, ובעולם".
אדם שלימצק, ראש אגף יחסים בין-לאומיים במשרד להגנת הסביבה: "התמודדות עם משבר האקלים מחייבת שיתופי פעולה חוצי מדינות וגבולות, על כן טבעי שמדינת ישראל כבעלת ידע, ניסיון וטכנולוגיה רבי שנים בהתמודדות עם מחסור במים שפירים תחלוק את המידע בתחום השבת המים עם מדינות שונות ותרתום את שיתוף הפעולה לפיתוח פתרונות חדשניים נוספים. הביקור של המשלחת בישראל הוא חלק משיתוף הפעולה הנרחב והחשוב שלנו עם ארה"ב בנושאים סביבתיים רבים, בהם גם נושא המים".