תנין תועד טורף כריש קטן באוסטרליה

דן ג'ונסון נהנה מדיג נינוח בנהר ביום שבת, כששם לב להמולה בסמוך לו. הוא לא חשב שדקה אחת תחלוף והוא יצפה מטווח אפסי בתנין טורף כריש קטנטן שאותו דג. הסרטון שצילם הפך לוויראלי והביא אותו לכותרות אתרי החדשות המרכזיים ברחבי העולם. צפו בתיעוד המדהים, בפתח הכתבה.
זה קרה בנהר פרוסרפיין שבצפון קווינסלנד, אוסטרליה. "דגתי כריש קטן והתחלתי ללפף אותו כששמתי לב לתכונה רבה בצד השני של הגדה. אנשים צעקו – 'היזהרו, הוא מגיע'", שחזר ג'ונסון, תושב פרוסרפיין, את הגעתו של Boofhead - תנין שהפך כבר לסלב מקומי.
2 צפייה בגלריה
תנין תועד טורף כריש קטן באוסטרליה
תנין תועד טורף כריש קטן באוסטרליה
מגיע לגדה - ובולע את הכריש
הכריש הקטן הסתבך בחוט דיג ישן בגדה ותוך זמן קצר הפך קורבן לתנין, שאורכו לפי ההערכות לפחות ארבעה מטרים. ג'ונסון אמר כי אף שלא פעם ראה תנינים, הוא מעולם לא צפה בדבר דומה זה: "אף פעם לא ראיתי אחד כל כך קרוב אוכל משהו. זה היה מדהים ממש להריח את הבל הפה שלו. יכולתי לראות כל צלקת בפרצוף שלו, כל פציעה בקרב. היו כמה שחזו בתדהמה ואמרו 'וואו, זה חזק'".
ג'ונסון אמר כי במשך שנים אנשים מגיעים ממקומות מרוחקים - "מברזיל, ספרד, לונדון וטסמניה" - בשביל הסיכוי לצפות בתנין. "הם קוראים לו Boofhead כי יש לו ראש גדול. הוא בהחלט המלך של האזור", סיפר ג'ונסון, שגר במרחק שש דקות מהמקום שבו צילם את הסרטון.
2 צפייה בגלריה
תנין תועד טורף כריש קטן באוסטרליה
תנין תועד טורף כריש קטן באוסטרליה
Boofhead בפעולה
הוא אמר כי הוא מקווה שהסרטון יעלה את המודעות לצורך להיזהר עקב הנוכחות של תנינים במים. "יש לכבד את בעלי החיים בסביבה ולהיות זהירים במיוחד", הוסיף. "צלם את החיה, אבל מרחוק, בלי לפגוע בה ובלי להאכיל אותה".
ב"גרדיאן" נכתב כי גם אשתו של ג'ונסון, אבוני, בתם לילי (14) והכלב טדי צפו במחזה בשבת אחר הצהריים. עבור לילי זו הייתה אחת הפעמים הראשונות שבהן ראתה תנין. "זה דבר לא פשוט לראות עבור ילד", אמר ג'ונסון – אבל הוסיף שהם אכלו בשר באותו ערב, וההבדל היחיד בין מה שהיא ראתה לבין ארוחת הערב היא "שהם לא היו צריכים להרוג את זה".