מבזק החדשות הטובות


נפתח עם סיפור מטורף, על הבעלים שהציל את הכלב שלו רגע לפני שהפך לארוחה של אליגטור בפלורידה. כך נראו רגעי האימה שתועדו במקרה על ידי מצלמת חיות בר שהונחה במקום.
3 צפייה בגלריה
חילוץ הכלב משיני האליגטור
חילוץ הכלב משיני האליגטור
חילוץ הכלב משיני האליגטור
(צילום: מצלמת חיות בר בפלורידה)
ריצ'רד וילבנקס בסך הכול יצא לטיול סביב האגם עם גונר הכלב שלו, אבל אז הוא מצא את עצמו בקרב, בתוך המים, כשהוא אוחז במתלעות פיו של האליגטור ומנסה בכוח לשחרר את הכלבלב המתוק שנתפס בשיניו של הטורף, בזמן שהכלבלב מייבב ומשווע לעזרה.
הסוף טוב, וגונר אמנם נפצע, אך שרד. מה אתם הייתם עושים אם אליגטור היה מנסה לטרוף לכם את הכלב?
ועכשיו לתעלומה בלב מדבר ביוטה, שם שימו לב, התגלה כשהוא תקוע באדמה, עמוד מתכת מסתורי, ללא שום סימון, כשאיש אינו יודע מי שם אותו שם.
3 צפייה בגלריה
תעלומה במדבר
תעלומה במדבר
תעלומה במדבר
(צילום: המחלקה לביטחון הציבור, יוטה)
העמוד התגלה במהלך סיור מוסק של המשטרה המקומית, כשלפתע אחד הקצינים במסוק זיהה את העמוד המשונה, הוא תיאר אותו כמשהו שנראה כאילו נלקח מתוך הסרט "2001: אודיסאה בחלל", בסרט משנת 1968, יש סצנה עם מתכת דומה בצבע שחור.
אז מה זאת המתכת הזאת ומי שם אותה שם? נכון לעכשיו, מדובר בתעלומה. בינתיים, המשטרה מסרה בתגובה כי לא חוקי להתקין יצירות אומנות או מבנים על אדמות ציבוריות ללא אישור, ולא משנה מאיזה כוכב לכת אתה מגיע. זה רמז?
ונסיים על רקע התמונות המדהימות האלה, מפסגת הר לושאן שבסין, שם הפציע מפל של עננים, שהשאיר את כל מי שתיעד אותו – מהופנט. האמת שאי אפשר שלא. מדובר במחזה מרהיב של עננים שכאילו עוטפים את פסגות ההר במזרח סין, אל היער, כשהם "נוגעים" גם בבתים מסביבו.
3 צפייה בגלריה
מחזה מדהים בסין
מחזה מדהים בסין
מחזה מדהים בסין
(צילום: רויטרס)
רכס הרי לושאן מפורסם בזכות הפסגות היפיפיות שלו, שהופכות אותו בימים פשוטים יותר ליעד תיירותי פופולארי. הזמן הכי טוב לבקר הוא בתקופת הקיץ, אז אולי עד יוני, אם יהיה חיסון לקורונה... יש לנו עוד סיכוי.
מבזק החדשות הטובות בנושאי סביבה, מדע ובעלי חיים מתפרסם בימי ראשון, שלישי וחמישי