נכון, עכבישים הם כמעט תמיד טורפים המצוידים בניבים חדים וארס על מנת לצוד. אבל האם ידעתם שמתוך מעל 600 מיני העכבישים המוכרים בארץ, רק שניים מהם - הארסן החום והאלמנה השחורה מוגדרים כמסוכנים לאדם?
1 צפייה בגלריה
עכבישה וכמה צאצאים
עכבישה וכמה צאצאים
עכבישה וכמה צאצאים
(צילום: ליאור קסטנברג, רשות הטבע והגנים)

שאר העכבישים לא רק שאינם מסכני חיים (למעט במקרי אלרגיה), אלא תורמים רבות לחקלאות כמדבירים ביולוגיים הצדים מזיקים שונים, או אפילו את היתושים ששמו לעצמם למטרה להרוס לכם את הלילה לפני מבחן חשוב.
אם נשים את הפחד בצד ונלמד אותם באמת, נגלה שעכבישים הם בעלי חיים מרתקים. חלקם אפילו הורים למופת, כמו האמא-עכבישה הזו, ממשפחת הציידים.
את הקריירה האמהית שלה היא מתחילה בטוויית קורים סביב גבעול מבודד על מנת ליצור פקעת משי לבנה וארוכה. הפקעת תשמש כחממה בטוחה לעשרות ביצים יקרות שהיא תטיל, והיא לא תעזוב את סביבתה עד שאלו יבקעו כעבור מספר ימים.
גם אחרי שמתוך האוהל הלבן יתחילו לצוץ עשרות רבות של עכבישונים קטנטנים בגודל מילימטרים בודדים, האמא המסורה שלנו תישאר לעמוד על המשמר, ותספק להם הגנה מפני טורפים וסכנות רבות אחרות הכרוכות בחייו של עכביש תינוק.
העכבישונים הטריים עדינים ורכים במיוחד, ולכן הם ישארו בסביבת האם בעלת שמונה הרגליים, עד שיתנשלו, יגדלו ויתחזקו מספיק כדי להתפזר לדרך עצמאית. בדיוק כמו הילדים החמודים שלנו, רק שלפעמים הם גם אוכלים אחד את השני...
חיות לידינו - כתבות הקודמות: