*התכנים במדור זה מוגשים בשיתוף עם המוסדות האקדמאיים המציגים

תואר בריפוי בעיסוק הקריה האקדמית אונו


ריפוי בעיסוק כולל עבודה עם אוכלוסיות מגוונות מגיל ינקות ועד זקנה, והשתלבות במגוון מסגרות כמו בתי חולים, קופות חולים, משרד החינוך, משרד הרווחה וכן אפשרות עבודה בקליניקה פרטית. הכירו את התואר הראשון בתחום.
ד"ר נעמי פרזינגר, ראש החוג לריפוי בעיסוק בקריה האקדמית אונו, סיפרה על תוכנית הלימודים: "הלימודים בחוג לריפוי בעיסוק בקריה האקדמית הם מאוד מגוונים, מעניינים ומאתגרים. הסטודנטים לומדים הרבה קורסים פרונטליים על אנטומיה, על הגוף של האדם, על הקוגניציה, על החשיבה של האדם, אבל גם הרבה מאוד קורסים פרקטיים יישומים שנותנים להם כלים איך באמת לטפל ולהעריך את המטופל בקליניקה".
ד"ר פרזינגר הוסיפה: "החוג לריפוי בעיסוק בקריה האקדמית הוא מיוחד בכך שאנחנו מחנכים את הסטודנטים שלנו למה שאנחנו קוראים – אקדמיה יישומית. אנחנו נותנים להם ארגז כלים פרקטי שהם יכולים להגיע לשטח ולדעת איך לאבחן ואיך לטפל במגוון תחומים".
ד"ר פריזנגר התייחסה לדרכי ההוראה: "אנחנו דואגים לכל סטודנט וסטודנט, רוצים שהם יצליחו, רוצים לתת להם את הליווי, שהם יוכלו להגיע לנקודת סיום ולהרגיש ביטחון לצאת לשטח ולטפל, ואנחנו כאן בשביל הסטודנטים שלנו".
ומה אומרים הבוגרים? ברכה צוריאל, בוגרת התואר, סיפרה: "בתואר קיבלתי הרבה כלים יישומים, יש הכשרה מעשית, יש את מרכז הסימולציה, שממש מאפשר לחוות טיפול, להבין יותר על ריפוי בעיסוק".
טליה הס, בוגרת התואר ומרפאה בעיסוק בתוכנית "רואים רחוק", המלווה בוגרים על הספקטרום האוטיסטי, אמרה: "תואר בריפוי בעיסוק מאפשר מגוון מאוד רחב של עבודה עם אוכלוסיות שונות עם קשיים שונים. אני באופן אישי הייתי מאוד מופתעת כמה הזדמנויות יש לי בעבודה אחרי שסיימתי את התואר".
הס הוסיפה: "אני ממליצה ללמוד ריפוי בעיסוק לכל מי שאוהב אנשים, לכל מי שאוהב לעבוד ביחד עם אנשים, לעזור לאנשים. מי שלא מפחד מקשיים ומחסמים, ורוצה לעבוד ביחד עם אנשים בתהליך עם הרבה משמעות והרבה סיפוק ובסוף להביא אותם למקום יותר טוב, לחיים עצמאיים יותר".
*התכנים במדור זה מוגשים בשיתוף עם המוסדות האקדמאיים המציגים