2 צפייה בגלריה
רגע הנחיתה במאדים
רגע הנחיתה במאדים
רגע הנחיתה במאדים
(צילום: נאס"א)
סוכנות החלל האמריקנית פרסמה תמונה ראשונה בצבע, שצילמה הנחתת שנשאה את רכב החלל התמדה, שנחת בהצלחה על אדמת מאדים ביום חמישי בערב. בנאס"א הבטיחו כי תמונות נוספות נשלחו על ידי משימת מארס 2020 והם יפורסמו בימים הקרובים. "הטוב עוד לפנינו", הבטיחו בסוכנות החלל האמריקנית.
בנאס"א אמרו כי התמונה, שצולמה ברזולוציה גבוהה בזמן הנחיתה על מאדים, היא חלק מסרטון שצולם על ידי כמה מצלמות. בסוכנות החלל האמריקנית אמרו כי המידע מועבר לכדור הארץ והוא מעובד.
בתמונה נראה רכב החלל, שלו שישה גלגלים ומכשירים רבים, כשהוא תלוי באמצעות שלושה כבלים וכבל תקשורת. בנאס"א אמרו כי גם ניתן להבחין במערבולות אבק, שנוצרו במהלך הנחיתה על כוכב הלכת השכן.
הרובר התמדה נחת במאדים, השמחה בחדר הבקרה
(צילום: נאס"א)

2 צפייה בגלריה
תמונות של פני השטח במאדים
תמונות של פני השטח במאדים
התמונה הראשונה ששלחה התמדה לאחר הנחיתה
(צילום: EPA)
"זה משהו שלא ראינו בעבר", אמר אהרון סטוארה, סגן האחראי על המשימה. הוא סיפר כי אנשי הצוות הרגישו "יראת כבוד" בזמן שראו את התמונה שצולמה במאדים. אדם סטלצנר, המהנדס הראשי של פרויקט התמדה בסוכנות החלל האמריקנית, אמרו שזו תמונה אייקונית והזכיר את התמונות של באז אולדרין ממשימת אפולו 11, שתועד על אדמת הירח, ואת התמונה של כוכב הלכת שבתאי, שצילמה החללית וויאג'ר 1 ב-1980.
פאולין אוונג, המנהלת האסטרטגית של המשימה, עדכנה כי רכב החלל מתפקד בצורה טובה על אדמת מאדים.
ביום חמישי ב-22:55 (שעון ישראל) התקבל האות כי הנחיתה של רכב החלל הייתה מוצלחת, זאת לאחר שהורד בחבלים אל אדמת מאדים באמצעות הנחתת. הנחתת עצמה כיוונה את עצמה למקום מרחוק מרכב החלל ושם התרסקה בכוונה. לנאס"א יש שתי מטרות עיקריות במשימת מאדים 2020: לבדוק האם היו בעבר חיים על מאדים? והאם אנחנו, בני האדם, נוכל להצטרף יום אחד לכלי הרכב האלה, ולחקור בעצמנו את כוכב הלכת השכן?
הדמיה של הרובר התמדה והמסוק במאדים
(צילום: נאס"א)



במקביל, בסוכנות החלל האמריקנית פרסמו סרטון הדמיה, שבו נראה רכב החלל ולידו המסוק-רחפן, שאמור לערוך את משימתו הראשונה בימים הקרובים. בגלל המרחק ממאדים, מפעילי המשימה לא יכולים לשלוט ברחפן בזמן אמת, לכן הוא צריך להיות אוטונומי, ולנהל את הטיסה בעצמו. גם כשמאדים הכי קרוב לכדור הארץ, לוקח למידע ממנו יותר משלוש דקות להגיע אלינו – כלומר הרחפן יסיים את טיסתו הרבה לפני שבמרכז הבקרה יקבלו את המידע על תחילתה.