איחוד האמירויות הערביות הודיעה היום (ג') על תוכנית שאפתנית לשלוח חללית, שתנחת על אסטרואיד הנמצא בין כוכבי הלכת מאדים לצדק, על מנת לאסוף מידע על מקורות היקום. מדובר בפרויקט האחרון של תוכנית החלל של האמירויות, שהצליחה להכניס חללית למסלול סביב מאדים.
1 צפייה בגלריה
שרת הטכנולוגיות המתקדמות של איחוד האמירויות, שרה אל אמירי על רקע תמונה של מאדים
שרת הטכנולוגיות המתקדמות של איחוד האמירויות, שרה אל אמירי על רקע תמונה של מאדים
שרת הטכנולוגיות המתקדמות של איחוד האמירויות, שרה אל אמירי על רקע תמונה של מאדים
(צילום: AP)
נחיתה מוצלחת על אסטרואיד, הנמצא בחגורת האסטרואידים, תציב את איחוד האמירויות בליגת העל של חלק החלל – ביחד עם האיחוד האירופי, יפן, ארצות הברית וגם רוסיה.
על פי התכנון, החללית תעביר מידע על האסטרואיד לכדור הארץ, ותחוג לאחר מכן סביבו, עד שהסוללות שלה יתרוקנו.
באיחוד האמירויות מקווים לשגר את החללית בשנת 2028 ולהנחית אותה על האסטרואיד בשנת 2033, לאחר מסע של 3.6 מיליארד ק"מ בחלל. על פי התכנון, החללית תקיף את כוכב הלכת נוגה ואחר כך את כדור הארץ – כדי להאיץ את מהירותה.
על פי סוכנות החלל האמריקנית נאס"א, במערכת השמש יש כ-1.1 מיליון אסטרואידים ידועים, שהם שרידים מהיווצרות מערכת השמש. רובם מקיפים את השמש באזור הנמצא בין כוכבי הלכת צדק למאדים. במשימה של האמירויות מתכוונים המדענים לבדוק את הרכבו של האסטרואיד.
באיחוד האמירויות אמרו כי הם ישתפו פעולה עם אוניברסיטת קולורדו האמריקנית, אך הם סירבו לפרט כמה תעלה המשימה ומה בדיוק היא תבדוק.
בחודש פברואר רשמה האמירויות הישג בחקר החלל, כשהגשושית "תקווה" נכנס למסלול סביב כוכב הלכת השכן. המטרה של הגשושית היא לחקור את האטמוספירה של מאדים, אך לא לנחות עליו.
ארכיון: ההכרזה על הצלחת המשימה של האמירויות במאדים
(צילום: רויטרס)



עד כה הגיעו למאדים ארצות הברית, ברית המועצות, האיחוד האירופי, הודו ולאחרונה גם סין. רק ארצות הברית, ברית המועצות וסין הצליחו להנחית רכבי חלל בכוכב הלכת השכן.