מבזק החדשות הטובות 
(צילום: משה מזרחי)


מאובן ייחודי דמוי ספוג שהתגלה מתחת למים, עשוי להיות בעל החיים הקדום ביותר שחי על כדור הארץ. המאובן - שחי לפני כ-900 מיליון שנה - התגלה בצפון מערב קנדה, ויכול לשכתב את ההיסטוריה של בעלי חיים.
החוקרים הסבירו כי רוב קבוצות בעלי החיים הגדולים מתוארכות לתקופה שהחלה לפני כ-541 מיליון שנה, אך לפי המאמר החדש והמפתיע שהתפרסם ב-Nature, הספוג הזה מבוגר מהם ב-350 מיליון שנה, מה שיכול לשנות משמעותית את מה שמדענים מכירים היום.
4 צפייה בגלריה
 הגדלה של מאובן
 הגדלה של מאובן
הגדלה של מאובן
(צילום: אי סי טרנר, מתוך המחקר)
הגילוי הזה כמובן מצית ויכוח בקרב חוקרים, האם באמת יש היסטוריה שלמה של בעלי חיים שלא הכרנו? נציין כי יש כמה אנשים בתחום שלא יודעים בדיוק עד כמה הספוג הזה אותנטי, והאם אפשר בכלל לגלות מאובנים בני כמעט מיליארד שנים.
ונעבור לחדשות טובות לתושבי ניו זילנד, כי לא מספיק שהם נותנים לעולם נוק-אאוט במלחמה מול הקורונה, מחקר חדש מראה שניו זילנד הוא המקום הטוב ביותר לשרוד במקרה של אפוקליפסה.
על פי מדענים, קצב גידול האוכלוסייה, שינויי אקלים, סיכון מוגבר למגפות (כפי שלמדנו בשנה וחצי האחרונות) והרס אקולוגי, עלולים להביא לחוסר יציבות מערכתית, אלא שיש מדינות שיהיו להן "תנאי התחלה נוחים יותר" מאחרות במקרה של קריסה עולמית.
4 צפייה בגלריה
פרלמנט ניו זילנד
פרלמנט ניו זילנד
ניו זילנד
(צילום: shutterstock)
הרשימה הזאת כוללת את ניו זילנד, איסלנד, בריטניה, אוסטרליה ואירלנד. לפי הסדר הזה. מדובר, כך על פי החוקרים, במדינות שיש להן טמפרטורה נמוכה יחסית וגם סבירות גבוהה לתנאים יציבים אל מול שינויי האקלים.
ומה זיכה את ניו זילנד במקום הטוב ביותר לאנושות? אנרגיה מתחדשת, מאפיינים חקלאים וצפיפות אוכלוסין נמוכה. אבל כמובן אין על ישראל ואנחנו נשארים בארץ.
ולסיום, החבר שלכם במקרה הולך על שמונה? אה רגע, אולי אתם פשוט רואים כפול.
בר בלונדון מציע לכלבים הבריטים מגוון קוקטיילים ליהנות מהם, כמו קוקטייל מיץ גזר או צ'ייסרים של מיץ תפוח או סלק לבקשתכם. אל דאגה - ללא אלכוהול.
4 צפייה בגלריה
לא שוכחים את הכלבים
לא שוכחים את הכלבים
לא שוכחים את הכלבים
(צילום: רויטרס)
4 צפייה בגלריה
בואו עם הכלב
בואו עם הכלב
בואו עם הכלב
(צילום: רויטרס)
למקום קוראים "אחרי הנביחה", והוא נפתח לפני חודש וחצי בבירה הבריטית כדי להקל על חרדות שאנשים ובעלי החיים שלהם חווים בעקבות מגפת הקורונה. ולא רק משהו לשתות, למקום גם תפריט ייחודי שמציע כיבוד גם לחברו הטוב ביותר של האדם, ליד הבייגלה שאתם שותים עם הבירה שלכם.
מבזק החדשות הטובות מתפרסם בימים ראשון, שלישי וחמישי