אוניברסיטת תל אביב העניקה את פרסי קרן ארדיטי לסטודנטים מצטיינים בתחום היצירה ביחסי יהודים-ערבים. האירוע נערך בהובלת המרכז ללימודים בינלאומיים ואזוריים ע"ש ס' דניאל אברהם, בחסות קרן ארדיטי ובשיתוף החוג לתיאטרון בפקולטה לאמנויות ע"ש יולנדה ודוד כץ.
בתחרות לקחו חלק סטודנטים לתארים שונים מכלל הפקולטות והתחומים בשש אוניברסיטאות (תל אביב, בן גוריון, העברית, בר אילן, חיפה והפתוחה). במסגרת התחרות הסטודנטים התבקשו לכתוב מחזות מקוריים קצרים על יחסי יהודים-ערבים, כאשר המוטיב שנבחר לחבר בין המחזות היה "ריחות, צלילים וטעמים". שלושת המחזות הזוכים נבחרו על ידי חבר שופטים מהחוג לתיאטרון, החוג לספרות והחוג ללשון ערבית ואסלאם באוניברסיטה. המשתתפים במחזות הם סטודנטים ערבים ויהודים מהחוג לתיאטרון. כמו כן, החוג לתיאטרון של האוניברסיטה העלה על הבמה את המחזות הזוכים בכיכובם של השחקנים הלומדים במסגרת החוג.
בשלושת המקומות הראשונים זכו סטודנטים מהאוניברסיטה הפתוחה: במקום הראשון זכה המחזה "אמולסיה" מאת ניר כהן רוטשילד ובבימוי ריקי אסור. המחזה עוסק בווג'די, טבח פס קר במסעדה מצליחה. לא די בכך שמצמידים לו את אורי, מתלמד חדש, מסתבר שהטבח הוותיק שאמור לעבוד איתם – לא יגיע בזמן למשמרת. בין העבודה התובענית תחת לחץ זמן לבין הציפיות הגבוהות של מנהל המטבח, נקלעים וג'די ואורי לקשיים בתקשורת המביאים את המטבח למצב של חוסר יעילות. המחזה מציג התהוות של קשיים בתקשורת וההתמודדות איתם.
הסטודנט חנא ביראך, ששיחק בתפקיד וג'די, אמר: "אמולסיה היא בדיוק מה שאנחנו צריכים – לא רק כאן במדינת ישראל, אלא בעולם כולו. המסר של המחזה הוא שההתערבבות וההיכרות הבלתי אמצעית הן אלה שיוצרות את המנה הטעימה. עד גיל 18-19 לא הכרתי דוברי עברית מהסביבה שלי, וכשהתחלתי את לימודיי באוניברסיטה לפני כשנתיים, פתאום הבנתי שיש מרחק בין המציאות לבין מה שאנחנו רואים בחדשות. אנחנו צריכים לזכור שאסור לנו לשפוט את השונים מאיתנו באמונתם, ושהאמת היא לא רק אצלנו. רק אם נקשיב ונדבר, נגיע לדו קיום אמיתי".
במקום השני זכה המחזה "השף של המדינה" מאת דורון רכליס ובבימוי יוחאי הקר. המחזה עוסק בסיפורם של אמל וחיים המתמודדים בגמר הגדול של תכנית הריאליטי המצליחה "השף של המדינה". יולי, עוזרת הפקה מלאת אמביציה, מכריזה בקול על הדקות האחרונות לבישול מנות הגמר. רגע אחר כך היא מגלה שהמתמודדים מכינים את אותה המנה ובהוראת מעסיקיה יוצאת למאבק נגד השעון במטרה לייצר את הפער המיוחל בין שני המתמודדים.
במקום השלישי זכה המחזה "להיות רק אתה לשארית חייך" מאת סיגי גולן ובבימוי מור הלוי. המחזה עוסק בבחורה צעירה המחליטה להיפגש עם בחור שהכירה באפליקציית היכרויות. להפתעתה, הוא לא מי שציפתה לו. לאורכו של ערב אחד הם יחוו יחד עליות ומורדות ויבינו שיש בהם הרבה יותר ממה שגלוי לעין.
פרופ' רענן ריין, ראש המרכז ללימודים בינלאומיים ואזוריים ע"ש ס' דניאל אברהם באוניברסיטת תל אביב, אמר: "מגפת הקורונה שפגעה בכולם, מבלי להבחין בזהותו הלאומית או האתנית של אזרח כזה או אחר, ויותר מכך רצף האירועים האלימים של ערבים ויהודים במאי 2021, בעקבות הפעילות הצבאית שכונתה 'מבצע שומר החומות', כל אלה חידדו את ההכרח במציאת דרכים לחיים משותפים בכברת ארץ זו. לאוניברסיטת תל אביב, שהיא מוסד מחקר מוביל, יש גם מחויבות תרבותית וחברתית. בתקופה של שיח ציבורי המתאפיין במידה של קסנופוביה וגזענות, יש חשיבות רבה לתחרות שמביאה לידי ביטוי את אופייה הפלורליסטי של האוניברסיטה ושל החברה הישראלית ואת החשיבות שאנו מעניקים לצורך בהכרת ה'אחר'".
מטין ארדיטי, מייסד קרן ארדיטי והעומד בראשה, הוא סופר ונדבן יהודי-שוויצרי. ארדיטי בירך את המשתתפים ואמר: "בישראל, ליהודים וערבים אין אפשרות זולת לחיות יחד. במהלך המגיפה, המדינה חוותה מספר אירועים מרגשים של סולידריות בלתי צפויה. בואו נקווה שהסיטואציות האלה יתרבו כמו הקורונה – בצורה ויראלית. דו קיום בין יהודים וערבים הוא הגורל הבלתי נמנע של מדינת ישראל. כפי שטבע הפילוסוף ניטשה – Amor Fati, תאהבו את גורלכם".
חבר השופטים, שכלל את ד"ר שרון אהרונסון-להבי מהחוג לאמנות התיאטרון, ד"ר אלמוג בהר מהחוג לספרות, ד"ר דפנה בן-שאול מהחוג לאמנות התיאטרון, ד"ר מנאר מח'ול מהחוג ללימודי הערבית והאסלאם ופרופ' גדי רול מהחוג לאמנות התיאטרון - בחר בזוכים בתחרות. כמו כן, באירוע חולקו פרסים למחזאים והמחזות הזוכים הוצגו בפורמט של קריאה מבוימת, בליווי דרמטורגי של פרופ' גדי רול, ד"ר דרור הררי וירון רוח.