שרידים של ספינת פיראטים קטנה מהמאה ה-17 התגלו בעומק 830 מטר במיצר גיברלטר, המפריד בין אירופה לאפריקה ומקשר בין האוקיינוס האטלנטי לבין הים התיכון. שרידי הספינה, שאורכה היה כ-14 מטרים, הם הראשונים מסוגם שמתגלים באזור זה.
למרות ממדיו, בכלי השיט היו כלי נשק כמו תותחים. על פי ההערכות ייתכן ששקע למצולות לפני שפנה לעבר חופי ספרד, למטרת פשיטה ולקיחה בשבי ושיעבוד של תושבים. המטען של הספינה כלל בין היתר חפצים יקרי ערך, שנחשבו לנדירים באותה תקופה (כמו למשל טלסקופ ספייגלאס), בקבוקי משקאות חריפים תוצרת בלגיה או גרמניה, כלים עות'מאנים תוצרת טורקיה וכן סירים, מחבתות ופריטי מתכת אחרים שיוצרו באלג'יר (בירת אלג'יריה) - ככל הנראה כחלק מניסיון התחזות לסוחרים.
חברת Odyssey Marine Exploration איתרה את הספינה הטרופה ב-2005 במהלך חיפוש אחר שרידי ספינת המלחמה HMS Sussex של הצי האנגלי, בעלת 80 התותחים, שאבדה בסערה במרץ 1694 מול חופי גיברלטר. "כפי שקורה לעתים קרובות כל כך בחיפוש אחר ספינה טרופה ספציפית, נמצאו ממצאים עתיקים ויקרי ערך שטרם נראו כמותם", אמר ל-Live Science גרג סטם, שהוביל את המשלחת לפני כמעט 20 שנה, אשר מצאה באותו אזור גם את שרידיהן של ספינות רומיות ופיניקיות עתיקות.
פיראטים ברברים (קורסארים ברברים) היו מוסלמים ברובם, שהחלו לפעול במאה ה-15 מתוך אלג'יר, שהייתה אז חלק מהאימפריה העות'מאנית. חלק גדול מקו החוף המערבי של צפון אפריקה, ממרוקו של ימינו ועד לוב, היה ידוע כברבריה באותה תקופה - שם שנגזר מהברברים, תושביה הקדומים של צפון אפריקה.
במשך יותר מ-200 שנה, התנפלו השודדים הברברים על ספינות מסחר או פשטו על כפרים ועיירות חוף, לאורך חופי הים התיכון והאוקיינוס האטלנטי. האנשים שנתפסו על ידם, נמכרו לרוב כחלק מרשת סחר בעבדים בצפון אפריקה, שפעלה בכמה מדינות מוסלמיות עד תחילת המאה ה-20.
פעילותם של הפיראטים הברברים הגיעה לשיאה בתחילת המאה ה-17, אולם הגיעה לקיצה בתחילת המאה ה-19, אז הובסו במלחמות מול ארה"ב, שבדיה וממלכת סיציליה הנורמנית (ששלטה על האי סיציליה ועל דרום חצי האי האפניני).
כאמור, ממדיה הקטנים יחסית של הספינה, הקנו לפיראטים הברברים את האפשרות לבצע את זממם במסווה של ספינת מסחר, זאת על אף שספינתם הייתה מחומשת בתותחים מסוגים שונים, כשהפיראטים שהיו עליו - כ-20 במספר - היו חמושים גם הם ברובה מסוג מוסקט. "השטח הימי סביב מיצר גיברלטר היה מהמועדפים על הפיראטים הברברים, שם השיגו את מבוקשם הרב ביותר", אמר ל-Live Science הארכאולוג הימי ד"ר שון קינגסלי, העורך הראשי של Wreckwatch, מגזין שעוסק בחקר ספינות טרופות, ארכאולוגיה תת-ימית, היסטוריה, שימור ימי ואוצרות, שלקח גם הוא חלק בפרויקט.