מבזק חדשות טובות
(צילום: נויל האריס)



יחסי הציבור של טלסקופ החלל ג'יימס ווב לא הותירו ברירה לאף אחד, אלא להכיר ביכולות חסרות התקדים שלו. אז הוא עלה כ-11 מיליארד דולר, ויספק תשובות לתעלומות קוסמיות בחלל. השבוע הוא עשה ציון דרך משמעותי נוסף בדרך להיסטוריה, ופרש בהצלחה בנקודת זמן מכריעה את מגן החום החיוני שלו.
מדובר על מגן עצום בגודל של מגרש טניס, שנפתח במבצע שנמשך יומיים, לצורת עפיפון.
מפאת גודלו, הוא קופל לא פחות מ-12 פעמים, כמו אוריגמי, עד לרגע הפתיחה.
4 צפייה בגלריה
טלסקופ החלל ג'יימס ווב מתחיל להיפתח
טלסקופ החלל ג'יימס ווב מתחיל להיפתח
טלסקופ החלל ג'יימס ווב מתחיל להיפתח
(הדמיה: נאס"א)
בקרב החוקרים יש אופטימיות זהירה, כיוון שאנחנו רק ימים ספורים בתוך התהליך שנמשך 29 ימים. בתהליך זה הטלסקופ ייפתח לצורה שבה הוא אמור לפעול ולספק לנו בעשורים הקרובים תמונות מדהימות שטרם ראינו.
הטלסקופ היקר בהיסטוריה שוגר בהצלחה לחלל ב-25 בדצמבר מבסיס החלל האירופי קורו שבגיאנה הצרפתית. בחדר הבקרה אמרו כי השיגור עבר בהצלחה ו-27 דקות אחרי השיגור נותק הטלסקופ בהצלחה מהמשגר. מאז עבר הטלסקופ עוד כמה שלבים בדרך לנקודה המרוחקת כ-1.5 מיליון ק"מ מכדור הארץ, שם הוא אמור לפעול.
ראש נאס"א, ביל נלסון, הודה לאחר השיגור לממשלת ארצות הברית ולשותפים באירופה ובקנדה וגם למהנדסים שפיתחו את הטלסקופ היקר. "זה יום גדול לכדור הארץ", הוא אמר. "ייצרתם את הטלסקופ שייקח אותנו לרגעים הראשונים של היקום. אנחנו הולכים לגלות דברים מדהימים, שאפילו לא דמיינו. הבלתי אפשרי יהפוך לאפשרי".
ועכשיו, להשתלטות במועדון הגולף: סרטן הקוקוס הוא פרוק הרגליים היבשתי הגדול בעולם, הוא נקרא כך כיוון שהוא יכול לפרק אגוזי קוקוס באמצעות הצבתות שלו.
4 צפייה בגלריה
הסרטן ומקל הגולף
הסרטן ומקל הגולף
הסרטן ומקל הגולף
(צילום: מתוך יוטיוב)
4 צפייה בגלריה
המאבק עם הסרטן
המאבק עם הסרטן
המאבק עם הסרטן
(צילום: מתוך יוטיוב)
בסרטון, שפורסם ברשת ביום שישי האחרון, ניתן לראות אותו משתלט על ציוד גולף באוסטרליה, כשבאי המקום שהגיעו למשחק קליל עם החבר'ה, מנסים להשאיר גם את הציוד שלם וגם את הסרטן.
החדשות הטובות, אמנם מחבט הגולף נשבר, אבל הסרטן וגם שחקני הגולף יצאו ללא פגע מהמפגש.
ולסיום, הכירו את צ'אפאטי, כלבה מתוקה בת 8 שמצאה לה תחביב מרגש במיוחד. כבר ארבע שנים שהיא מבקרת בבית אבות צהלון שביפו, במחלקות הסיעודיות ומספיק כשכוש אחד בזנב כדי להעלות חיוך על פניהם של הקשישים.
דיירי המקום מלטפים אותה, מחבקים ואפילו מאכילים. צ'אפאטי, בזכות תוכנית שנקראית "כלבי ליטוף" ומופעלת על ידי עמותת מטב, הפכה שם לבת בית.
4 צפייה בגלריה
צ'אפאטי, משמחת את הדיירים בבית האבות
צ'אפאטי, משמחת את הדיירים בבית האבות
צ'אפאטי, משמחת את הדיירים בבית האבות
(צילום: חברים לעת זקנה, עמותת מט"ב)
אלא שגל האומיקרון אילץ את בית האבות לסגור את שעריו. בעליה של הכלבה, קובי אלבז, מספר שהם מצאו דרך להמשיך את הביקורים המרגשים. הוא מביא את צ'אפאטי אל השער, שם מחכה חברת הסגל, שלוקחת את הכלבה אל הדיירים, שמתרגשים לראותה כל פעם מחדש.
מבזק החדשות הטובות מתפרסם בימים ראשון, שלישי וחמישי