מיקה, החתולה של בני משפחת פרי מקיבוץ מלכיה שבגליל העליון, נהרגה בסוף השבוע מפגיעת רקטה בבית המשפחה. בני המשפחה, שחלק מהם נשארו לשמור על הקיבוץ, מצאו את החתולה ללא רוח חיים בהריסות הבית. ככל הנראה היא נפגעה מעוצמת ההדף.
הרס בבית משפחת פרי במלכיה
( צילום: תום פרי)

בסרטון, שצילם תום פרי, ניתן לראות את הנזקים הרבים שגרמה הרקטה. כעבור זמן קצר הגיע גם אב המשפחה, בועז, אל הבית. במהלך צילום סרטון גילה תום כי מיקה אינה בין החיים.
תום ואביו המשיכו להגיע בחודשים האחרונים בכל יום לקיבוץ, כדי לעבוד במטעים ולטפל בשני הסוסים שנותרו באורווה המשפחתית. בנוסף תום הוא חבר בכיתת הכוננות. "זה כאב גדול. זו חתולה שהיא חלק מהמשפחה שלנו" סיפר בועז בכאב. "מה אנחנו יכולים לעשות כעת? קברנו אותה ליד הבית".
מיקה חיה בבית המשפחה בחמש השנים האחרונות. היא עברה אליהם, לאחר שבן נוסף של בועז ובת זוגו עברו להתגורר בקנדה. מאז הפכה החתולה לחלק בלתי נפרד מהמשפחה.
2 צפייה בגלריה
החתולה מיקה
החתולה מיקה
החתולה מיקה
2 צפייה בגלריה
הקבר של החתולה מיקה בקיבוץ מלכיה
הקבר של החתולה מיקה בקיבוץ מלכיה
הקבר של החתולה מיקה בקיבוץ מלכיה
כשבועז ורעייתו מך התפנו מביתם - הם עברו לבית זמני בוורד הגליל ולא יכלו לקחת איתם את החתולה מיקה, שנשארה בבית - אך בני המשפחה דאגו לה מדי יום לאוכל ומים. "אני והבן הגענו בכל יום לקיבוץ לעבוד כאן ולשמור על החקלאות. עברנו דרך הבית ודאגנו לאוכל ולמים עבורה. היא הייתה חתולה מאוד מיוחדת וכואב לנו שמתה כך".
לפני כמה חודשים אספה מך פרי את הזכרונות החשובים ביותר, אלבומי התמונות ויצירות אומנות והפקידה אותם במקלט בטוח. בירי חיזבאללה לעבר הקיבוץ נפגע בין השאר הפסנתר העתיק שהיה במרכז ביתם. לבועז אין ספק כי "אנחנו עוד נחזור ונשקם את הבית".
גם הבוקר (יום א') הגיע בועז, מנהל ענף הפרדס, לקיבוץ והמשיך לעבוד ולנהל את קטיף האפרסקים כדי לוודא שמפעל החקלאות המקומי לא יאבד וחלילה לא ניתן יהיה לשקם אותו.