עוד דחייה - לאחר עיכוב של שנים: האסטרונאוטים הוותיקים סוניטה ווליאימס ובארי ווילמור כבר ישבו הערב (שבת) בחללית והמתינו לשיגור, אך פחות מ-4 דקות לפני המועד שנקבע, הוחלט לדחות את שיגור החללית Starliner לתחנת החלל הבינלאומית - בשל תקלה. נכון לעכשיו המשימה המאוישת הראשונה של בואינג נדחתה בלפחות 24 שעות.
המשימה המאוישת הראשונה של החללית Starliner - מגיעה לאחר שנים של עיכובים, ולאחר חריגות של יותר ממיליארד דולר בתקציב הפיתוח. השיגור - מבסיס החלל קייפ קנוורל שבפלורידה - נדחה ארבע פעמים בחודש שעבר, כאשר לפני שבוע הוחלט לדחות אותו בשל דליפת הליום מהחללית (דליפה שטרם תוקנה). הפעם, כאמור, נדחה השיגור פחות מארבע דקות לפני המועד המתוכנן.
2 צפייה בגלריה
כן השיגור 41 בקייפ קנוורל
כן השיגור 41 בקייפ קנוורל
כן השיגור 41 בקייפ קנוורל
(צילום: AP Photo/Chris O'Meara)
2 צפייה בגלריה
וויליאמס ווילמור. שני האסטרונאוטים בחללית של באוינג
וויליאמס ווילמור. שני האסטרונאוטים בחללית של באוינג
וויליאמס ווילמור. שני האסטרונאוטים בחללית של באוינג
(צילום: EPA/CRISTOBAL HERRERA-ULASHKEVICH)
ויליאמס (58) היא טייסת ניסוי לשעבר בצי ארצות הברית. היא טסה לחלל פעמיים ובסך הכול שהתה מחוץ לכדור הארץ יותר מ-321 ימים. ויליאמס השתתפה גם בשבע הליכות חלל, ובתקופה מסוימת החזיקה בשיא זה לנשים. וילמור (61) הוא טייס קרב לשעבר. הוא היה בשתי משימות בחלל ובסך הכול שהה מחוץ לכדור 178 ימים.
המשימה המיועדת של השניים היא לעגון בתחנת החלל הבינלאומית, לבדוק שכל מערכות החללית פועלות כמתוכנן, ואז לאחר כמה משימות בתחנה, לשוב לכדור הארץ.
בואינג שיגרה בעבר שתי חלליות בלתי מאוישות לתחנת החלל הבינלאומית ובשני המקרים - אירעה תקלה. בטיסת המבחן ההראשונה של חללית Starliner בשנת 2019, היא לא הצליחה לעגון בתחנת החלל בשל תקלה. מדובר היה בתקלת מחשב, שמנעה מהחללית להתחבר לתחנת החלל, ומפעיליה נאלצו להנחית אותה מוקדם מהמתוכנן.
השיגור ב-2022
(צילום: נאס"א)

במשימה השנייה, במאי 2022, שוגרה לתחנת החלל גם כן חללית Starliner בלתי מאוישת. גורמים רשמיים בנאס"א ובבואינג אמרו לאחר השיגור כי שניים מתוך 12 מדחפים כשלו במהלך תמרון שנמשך 45 שניות בחלל. עם זאת, דחף גיבוי הופעל והתמרון הושלם בהצלחה. החללית עגנה אז בהצלחה בתחנת הבינלאומית וכעבור כמה ימים חזרה לכדור הארץ ונחתה בניו מקסיקו.
פורסם לראשונה: 19:07, 01.06.24