שיא החוצפה: וסים עבד אלפתח, בן 40, ממחנה הפליטים בלאטה שבשכם, ניצל את האישור ההומניטרי שקיבל מצה"ל כדי ללוות את בנו החולה בטיפולים בבית החולים תל השומר, ויצא למסע ציד לא חוקי אחר חוחיות, שהיא ציפור מוגנת. הוא נעצר בזכות שוטרי מרחב העמקים. לשכת התביעות הגישה נגדו כתב אישום חמור לבית משפט השלום בטבריה. כתב האישום ובקשה למעצר עד תום ההליכה הוגשו על ידי רפ"ק אמל כראם, ראש לשכת תביעות משטרת טבריה.
הפלסטיני נאשם בהפרת תנאים שניתנו בהיתר, אחזקת חית בר מוגנת, ציד חיות בר מוכנות ללא רישיון או היתר, התעללות בבעל חיים ושיבוש מהלכי משפט.
2 צפייה בגלריה
במקום להיות עם בנו בבית החולים, צד חוחיות בצפון
במקום להיות עם בנו בבית החולים, צד חוחיות בצפון
במקום להיות עם בנו בבית החולים, צד חוחיות בצפון
(צילום: דוברות מרחב העמקים במשטרה)
"לפני מספר ימים קיבלנו דיווח מפקחים שעובדים בשמורת הטבע בנחל תבור על שתפסו תושב שטחים 'על חם', בעודו צד חוחיות, תוך כדי העיכוב החשוד ניסה להעלים ראיות ולשבש את החקירה בדרך של השלכת אביזרים וחוחיות. הוא גם ניסה למחוק תכנים בסלולר שלו...", תיאר רב-פקד אופיר בנסימון, קצין אגף החקירות והמודיעים במשטרת בית שאן.
"הגענו למקום ועיכבנו את החשוד לחקירה, במהלך החקירה למדנו שמדובר בפלסטיני שקיבל אישור כניסה חריג מאוד לישראל בזמן המלחמה, לאחר שכל אישורי הכניסה והשהייה לישראל בוטלו בגלל המלחמה וזאת עקב מצבו הרפואי של בנו שמאושפז בבית החולים תל השומר", אמר רב-פקד בנסימון. "עצוב מאוד שפלסטיני נהנה מחמלתה של המדינה שמאפשרת לבנו אשפוז בבית חולים במרכז המדינה ומעניקה לו זכות שהייה ליד בנו המאושפז, והוא מנצל את ההיתר כדי להגיע לאזור הצפון, לצוד ולהתעלל בעלי חיים מוגנים".
2 צפייה בגלריה
שתיים מהחוחיות שצד הפלסטיני
שתיים מהחוחיות שצד הפלסטיני
שתיים מהחוחיות שצד הפלסטיני
(צילום: דוברות מרחב העמקים במשטרה)
החשוד כפר במעשים המיוחסים לו, אך בידי המשטרה תיעוד רב של החוחיות, של המלכודת ושל התנאים שהיו בשטח שישמש כראיה נגדו במהלך המשפט. "בסך הכל הוא הצליח לצוד 23 חוחיות וחלקן נפגע באורח קשה במהלך הציד, ובחלקן עשה שימוש כדי לצוד חוחיות נוספות, מדובר בהתעללות אכזרית בבעל חיים מוגן תוך שהוא משליך מהרכב חוחיות בזמן המעצר ואחת החוחיות שנפגעה קשה לא שרדה ומתה בהמשך", סיכם רב-פקד בנסימון.