בשיתוף המוסדות המציגים
תואר שני במדעי החינוך הגופני M.P.E. במכללה האקדמית בוינגייט
(צילום: אסף מגל)
תחום החינוך הגופני נכנס בשנים האחרונות יותר ויותר לחיינו, והמודעות לחשיבות לאורח חיים בריא גרמה לכך שיש דרישה למומחים בתחום ולא רק בבתי הספר. הכירו את התואר השני בחינוך גופני במכללה האקדמית בוינגייט.
פרופ' יואב מקל, ראש בית הספר ללימודים מתקדמים, המכללה האקדמית בוינגייט, סיפר על מטרת הלימודים: "התואר השני הוא תואר יותר ספציפי לתחומים מסוימים בכל מה שקשור לפעילות גופנית, חינוך גופני וספורט. כך שמסלול אחד מדבר על היבטים יותר בריאותיים. אורח חיים, איכות חיים, פעילות גופנית בגילאים שונים, אלמנטים שפונים יותר לכלל הציבור ולא לאוכלוסייה ספציפית ומסלול אחר הוא מסלול שמדבר על העמקה במגוון נושאים שקשורים לחינוך גופני ופעילות גופנית, למשל פיזיולוגיה של מאמץ, אימון, ביומכניקה, פסיכולוגיה של הספורט, סוציולוגיה של הספורט, תחומים מגוונים וכולם הרבה יותר מעמיקים מאשר מה שנלמד בתואר הראשון. ישנם תחומים שבכלל לא נלמדו בתואר הראשון, שהם יותר ספציפיים והם נלמדים רק בתואר השני".
אז למי התואר מיועד? "התואר מיועד קודם כל לבוגרי תואר ראשון בחינוך גופני, שהם בדרך כלל בעלי תעודת הוראה ובנוסף יכולים להירשם לתואר הזה גם כאלה שהם בעלי תואר ראשון, אבל לא בחינוך גופני, למשל תואר ראשון בתזונה או בפיזיותרפיה", אמר פרופ' מקל.
ומה אפשר לעשות אחרי קבלת התואר? פרופ' מקל: "בתחום החינוכי, אנשים משתלבים במוסדות פורמליים כמו בני ספר תיכוניים, בתי ספר יסודיים, לנהל גם מסגרות כמו מגמות ספורט. מי שלומד תואר שני הוא קודם כל מעמיק את הידע שלו, כשהוא מעמיק את הידע שלו נפתחים כל מיני ערוצים, שהוא לא חשב עליהם קודם".
רון יהודה, סטודנט לתואר שני במכללה האקדמית בוינגייט, סיפר מדוע בחר להמשיך ללמוד תואר נוסף: "בחרתי ללמוד בעצם את התואר השני במדעי החינוך הגופני במכללה האקדמית בוינגייט, קודם כל כי אני מכיר את המקום ולמדתי פה תואר ראשון. כל הנושא של המדעי, כל התחום המדעי והמחקרי הוא הרבה יותר מעמיק בתואר השני וזו בעצם קפיצת מדרגה בעצם בתחום למי שרוצה יותר להתמקצע. כשאתה מגיע עם תואר שני בחינוך גופני יש לך נקודת פתיחת הרבה יותר טובה".
בשיתוף המוסדות המציגים
פורסם לראשונה: 10:24, 09.11.21