מבזק חדשות טובות
(צילום: משי בן עמי)


רגע לפני ששנת 2021 חולפת, שימו לב מה עוד חולף – השביט לאונרד. כוכב השביט נע במהירות עצומה של 150 אלף קמ"ש וככל שהוא מתקרב לשמש, כך הוא מהיר יותר.
מדובר בשביט באורך של כקילומטר ועוד כמה ימים הוא יחלוף בנקודה הכי קרובה לשמש במסלולו הנוכחי. בשל ההתקרבות לשמש הוא צפוי להתפורר, ואז נראה שובל מאחוריו. בהמשך הוא אמור להמשיך לקצה מערכת השמש וכנראה שבעשרות אלפי השנים הבאות הוא לא ייראה כאן יותר.
3 צפייה בגלריה
השביט כפי שתועד
השביט כפי שתועד
השביט כפי שתועד
(צילום: נאס"א)
לקראת המעבר ההיסטורי, טלסקופים רבים כוונו אל כוכב השביט, כדי לתעד אותו בדרכו אל השמש. בצילומים של סוכנות החלל האמריקנית וסוכנות החלל האירופית ניתן לראות אותו חולף עם שובל הגז שלו באלכסון בשבוע שעבר. אגב, בצילומים ניתן לצפות גם בכובי הלכת נוגה וכוכב חמה.
ומהחלל לכדור הארץ. היגוארונדי הוא סוג של פומה, שאפשר למצוא בעיקר בטקסס שבארה"ב ובדרום אמריקה. מדובר באחד הטורפים המסתוריים המצויים ביבשת.
3 צפייה בגלריה
היגוארונדי הלבן
היגוארונדי הלבן
היגוארונדי הלבן
(צילום: רויטרס)
לאחרונה גורת יגוארונדי לבקנית נדירה חולצה בקולומביה, ומדובר על המקרה הראשון במדינה. מצבה המיוחד מקשה עליה לשרוד בטבע, כך שברשויות המקומיות עובדים מסביב לשעון כדי לדאוג לה ולשמור עליה.
לאחר קבלת טיפול רפואי, חתולת הבר הנדירה הועברה לפארק בו יטפלו בה וינסו להעלות את תנאי ההישרדות שלה.
3 צפייה בגלריה
פנדה בשלג
פנדה בשלג
פנדה בשלג
(צילום: רויטרס)
ונסיים באווירה חורפית עם זוג פנדות ענק שנהנו להן מסופת שלגים בסין. גן החיות צ'אנגשה במרכז המדינה נצבע לבן, מה שאפשר לבעלי החיים השונים וביניהם הנמרים הסיביריים והפנדות, להשתובב בשלג ולהתרגש ממנו - לראשונה בחייהן, אגב – מאז שהגיעו לגן החיות.