מבזק חדשות טובות
(צילום: אבי חי)

נפתח את מבזק החדשות הטובות עם תגלית מטורפת, שתפיל אתכם מהרגליים. מדענים גילו באמצע המדבר במצרים מאובן של לווייתן בן 43 מיליון שנים, שהתהלך ביבשה, שימו לב, בעזרת ארבע רגליים. מדובר במין לווייתנים, שנכחד כמובן, והוא נמצא באזור שפעם היה מכוסה במים.
אז הנה כמה פרטים על תגלית המין החדש: מדובר על לווייתן באורך של כשלושה מטרים, ומשקל של כ-600 ק"ג, והשלד החלקי שלו שהתגלה הופך אותו ל"ללווייתן הפרימיטיבי ביותר שנמצא באפריקה".
3 צפייה בגלריה
הלוייתן הקדום בפעולה
הלוייתן הקדום בפעולה
הלוייתן הקדום בפעולה
(איור: Robert W. Boessenecker)
החוקרים נתנו ללווייתן את השם – אנוביס - על שם אחד מאלי המיתולוגיה המצרית, שגופו גוף אדם וראשו ראש תן.
אגב, הלווייתן היה שייך למשפחת הפרוטוצטיים, משפחה של לווייתנים קדומים נכחדים. רגליהם הקדמיות והאחוריות הגדולות היו בעלות צורה מיוחדת שאפשרה להם לחיות ביבשה ובים כאחד.
ועכשיו, לתמונות שכבר לא חשבנו שנראה, אבל הנה - גם אותנו אפשר להפתיע. פרות מעופפות, וזה סרטון אמיתי.
3 צפייה בגלריה
הפרה באוויר
הפרה באוויר
הפרה באוויר
(צילום: רויטרס)
פרות בשווייץ זכו לחילוץ מהיר לאחר שנפצעו במרעה הקיץ שלהן ולא נמצאה שום דרך אחרת לחלץ אותן. מדובר על כ-12 פרות ושוורים, חלק מעדר של 1,000 פרטים, שקיבלו את שירותה של המעלית המיוחדת, שהעבירה אותם אל מורד ההר באמצעות רתמות – ממש כמו בסנפלינג, והכול בגובה של 1,950 מטר מעל פני הים.
שאר העדר, אגב, עשה את דרכו במורד ההר בדרך הישנה. חילוץ מוווושלם.
ולסיום, מפרות מעופפות, לרובוטים מרחפים בחלל. רובוט שוגר הבוקר לתחנת החלל הבינלאומית, ומטרתו – סיוע לאסטרונאוטים בביצוע משימות שגרתיות.
3 צפייה בגלריה
הרובוט לפני השיגור לחלל
הרובוט לפני השיגור לחלל
הרובוט לפני השיגור לחלל
(צילום: GITAI Inc)
הזרוע הרובוטית, שדומה מאוד לאלו הפועלות על כדור הארץ, היא בערך בגודל של זרוע אנושית, ומשמשת להפעלת מתגים וסיבוב ידיות בתחנה. עם כל ההתרגשות נספר שזהו לא הרובוט הראשון שמוטס לחלל, שניים מהם כבר נמצאים במשימה בימים אלה, כחלק מביצוע ניסויים ובדיקות מדעיות.
עד כאן המבזק שלנו ועד הפעם הבאה שיהיו לכם רק חדשות טובות