בימים אלו מקדם "פורום מיכל סלה" את פרויקט מימון ההמונים "הכלבים של מיכל" יחד עם התוכנית "הצינור". רעיון היוזמה - להעניק לנשים המאוימות על ידי בני זוגן כלבים שיעניקו להן הגנה.
3 צפייה בגלריה
דף הקמפיין "החברים של מיכל"
דף הקמפיין "החברים של מיכל"
דף הקמפיין "החברים של מיכל"
(צילום מסך מתוך אתר "גיוסים")
"הפרויקט הזה הוקם כדי לתת מענה לנשים שנמצאות בחוץ למעגל האלימות. נשים שבני הזוג שלהן ממשיכים לאיים עליהן ולהטריד אותן ולהעביר להן מסרים מאיימים", מסבירה שלי סליטרניק, יוזמת ומאלפת בפרויקט. לדבריה, המטרה שלנו היא לתת לנשים הללו להסתובב חופשי במרחב הציבורי ולא להחליף מקומות עבודה ודירות כל שני וחמישי בגלל שהן מרגישות מאוימות לחייהן".
עם פרסום היוזמה באתר "גיוסים", נשמעה ביקורות, בטענה כי היוזמה מעמידה את הכלבים בסכנה. בפוסט שפרסם "הצינור" בפייסבוק, הקורא לתמוך בפרויקט, התקבלו מאות תגובות נגד מימון ההמונים.

לתרומה לפרויקט המשותף עם פורום מיכל סלה - לינק בתגובה הראשונה

פורסם על ידי ‏הצינור‏ ב- יום שלישי, 4 במאי 2021
פוסט הצינור על הפרויקט
יובל חיורוני, פעיל זכויות בעלי חיים, אמר בשיחה עם ynet כי "בפרויקט הזה יש כמה בעיות אתיות. למשל – איך מביאים את הכלבים האלו לעולם. נטען כי מדובר בגזעים ממינים שונים שיובאו מחו"ל, אבל היכן יגדלו אותם ומה יהיו התנאים בהם יגדלו? כמו כן, כלבים גזעיים מובאים מהרבעות, ולא הייתה התנגדות לטיעון הזה מטעם פורום מיכל סל. כמו כן, מדובר גם באילוף, לאו דווקא בשיטות ידידותית".
חיורוני הוסיף שלא נלקח בחשבון כי בסופו של דבר מדובר בכלבים, וייתכנו בעיות שהמשפחה לא תהיה ערוכה להן. "למרות שהכלבים לא מאומנים לנשוך אף אחד למעט מקרי חירום, יכולות להיות תקלות. ומה אז? לפי חוק שהעבירו בנובמבר 2020, הוא יילקח להסגר בית, אבל אם הבעלים מפר את תקנות הסגר הבית, הכלב יילקח להסגר במכלאה, ברשות מקומית. אז בכל כמה שבועות הכלב יילקח להסגר ברשות עירונית?". חיורוני הוסיף: "מה גם קורה למשל כשהכלב לא מתאים לשמירה? כשהוא חולה, מזדקן... מה עושים אז?".
3 צפייה בגלריה
אילוף כלבים
אילוף כלבים
אילוף כלבים
(צילום: shutterstock)
מנגד, המאלפת בפרויקט שלי סליטרניק סבורה שתהליך האילוף אינו אגרסיבי. "אילוף נכון צריך להיות מותאם לדרישות, צריך דיוק. זה עניין של מטרה. האילוף הזה מגיע מתוך ההסתכלות ההיסטורית של איך אימהות מאלפות את הגורים שלהן בטבע ומלמדות אותם מה מותר ומה אסור. בסופו של דבר זה מה ששומר עליהם".
לדבריה, "המטרה הראשונית של הכלבים היא לאפשר לנשים הללו את הביטחון והחופש. זה שהם מוכשרים להגנה זה תוספת. הנשים בפרויקט מספרות לנו שהן פתאום חזרו לישון בלילה, שהן ניגשות לראיונות עבודה שהן לא העזו בעבר. הן מרגישות שהן יכולות להרים עצמן לחיים יותר ראויים".
המאלפת מדגישה ש"בגלל התפקיד של הכלב, ויש לו תפקיד חשוב, הוא נבחר בפינצטה. אנחנו צריכים כלב מאוזן מנטאלית שיוכל לעמוד באימונים. אני לא יכולה לקחת כלב מעמותות ולהפוך אותו לכלב כזה. אלו אותם כלבים שהולכים למשטרה ולצבא, יש להם היסטוריה ארוכת שנים של כלבים מצוינים שעושים את העבודה הזאת. אלו כלבים מלאי אהבה, כלבים שיכולים להיות ליד ילדים, אבל ברגע שהאישה מרגישה מאוימת היא יכולה לתת את הפקודה והוא יעשה את העבודה".
3 צפייה בגלריה
אילוף כלבים
אילוף כלבים
אילוף כלבים
(צילום: shutterstock)
סליטרניק מסכמת ואומרת שיש משפט מאוד חשוב בקרב מאלפים: "כלב מאושר, זה כלב עובד". "הכלבים האלה ממצים את עצמם והם מאושרים, יש להם תכלית. זה כלב שמסתובב עם אישה ומקבל הרבה מאוד אהבה. הוא בן בית לכל דבר והוא מקבל הרבה פינוקים".