נקודה קטנה על אדמת מאדים: מקפת של סוכנות החלל האמריקנית תיעדה החודש את רכב החלל הסיני Zhurong, החוקר מאז חודש מאי את כוכב הלכת השכן.
2 צפייה בגלריה
רכב החלל הסיני, כפי שתיעדה המקפת האמריקנית
רכב החלל הסיני, כפי שתיעדה המקפת האמריקנית
רכב החלל הסיני, כפי שתיעדה המקפת האמריקנית
(צילום: NASA/JPL/UArizona)
התמונה צולמה מגובה של 283 ק"מ מעל אדמת מאדים. בנאס"א אמרו כי ניתן באמצעות התמונה לעקוב אחר מסלולו המדויק של רכב החלל, לפי הסימנים שהותירו הגלגלים בשטח. בסוכנות החלל האמריקנית הוסיפו כי רכב החלל הסיני נסע כ-1.5 ק"מ דרומה בעשרת החודשים האחרונים.
רכב החלל הוא חלק ממשימת טיאנוון 1, שמקיפה את מאדים מאז פברואר אשתקד. בחודש מאי הונחת רכב החלל והוא חוקר אזור המכונה אוטופיה פלניטיה, הנמצא בחצי הכדור הצפוני של מאדים.
2 צפייה בגלריה
רכב החלל ופלטפורמת הנחיתה במאדים
רכב החלל ופלטפורמת הנחיתה במאדים
רכב החלל ופלטפורמת הנחיתה במאדים. ארכיון
(צילום: רויטרס)
רכב החלל הסיני, ששוקל כ-240 ק"ג ונקרא על שם אל האש הסיני, מצויד בשישה מכשירים מדעיים וגם במצלמה בעלת איכות גבוהה מאוד. מטרת רכב החלל היא בין היתר לחקור את אדמת כוכב הלכת השכן וגם את האטמוספרה שלו. Zhurong, המופעל מרחוק ומונע באמצעות פאנלים סולארים, בודק גם האם בעבר היו חיים במאדים.
בסך הכול רכב החלל היה אמור לפעול במשך 90 ימים על אדמת מאדים, אך כמו במקרים קודמים של משימות ששלחה ארצות הברית לכוכב הלכת, המשימות התארכו אפילו לשנים.
רכב החלל הסיני נוסע במאדים
(צילום: רויטרס / סוכנות החלל הסינית)


מאז שיגרה סין את המשימה המאוישת הראשונה שלה לחלל ב-2003, הספיקה המעצמה האסייתית לבצע הליכת חלל, לשגר שתי תחנות חלל ניסיוניות וגם להנחית חלליות בלתי מאוישות על הירח. סין גם הפכה לפני כשנתיים למדינה הראשונה שמנחיתה חללית בצד הרחוק של הירח. לאחרונה הצליחה סוכנות החלל הסינית להביא דגימות מהירח והיא הפכה למדינה הראשונה שעושה זאת שנות ה-70'.