בשיתוף המוסדות המציגים

תואר ראשון במשפטים, הקריה האקדמית אונו


תחום המשפט נמצא כמעט בכל מקום בחיים שלנו. הוא רלוונטי לכל עובד, בעל עסק, יזם חברתי, ולכל אדם למעשה שרוצה לחיות בצורה חופשית ולמצות את הזכויות שמגיעות לו. צפו בסרטון על לימודי התואר הראשון במשפטים בקריה האקדמית אונו.
בקריה האקדמית אונו ניתן ללמוד לתואר במשפטים, שלו יש יתרונות רבים. ד"ר ריבי כהן, סגנית נשיא הקריה האקדמית אונו, סיפרה על התואר: "לימודי משפטים זו שיטת מחשבה, זו שפה ממש. אתה בא, והחיים שלך משתנים, ככה פתאום. זה נשמע לא הגיוני, אבל זה מה שקורה. למעשה, אתה מקבל כלים להסתכל על החיים אחרת".
פרופ' יובל אלבשן, דיקן הקמפוסים הרב תרבותיים ומרצה בכיר בפקולטה למשפטים בקריה האקדמית אונו, הוסיף: "התואר במשפטים מיועד בעיניי לכל אדם. הלוואי שאפשר היה שכל אזרח במדינת ישראל ילמד את התואר במשפטים. במהלך התואר הסטודנטים מקבלים את הכלים הטובים ביותר שאפשר לתת. קודם כל הם מקבלים מרצים שגם יש להם רגל אחת בתיאוריה, אבל רגל אחת בפרקטיקה, הם מקבלים קורסים מעשיים מהרגע הראשון, הם לומדים בקליניקות, הם יוצאים לשטח, הם לומדים את המשפטים. כשהמעבדה המרכזית ללימוד זה הרחוב והחיים עצמם".
אז מה תוכנית הלימודים? ד"ר כהן פירטה: "לימודי המשפטים מתחילים בקורסי בסיס, על מנת שכולנו נדבר באותה השפה אותה שפה משותפת, השפה המשפטית. זה אומר שאת שנה א' יפתחו הלימודים בדיני חוזים, היכולת לדעת איך לשאת ולתת עם הצד השני, במשפט חוקתי, כל החלק שכרוך בזכויות אדם, בחוקה, בזכויות יסוד. לאט-לאט אנחנו מתקדמים לדיני עונשין, כל העולם של המותר ואסור נחשף בפנינו".
ד"ר כהן הוסיפה: "רק בשנה ג' אנחנו מתמקדים בקורסי הבחירה, לאחר שאנחנו יודעים כולנו את השפה המשותפת ואז אנחנו יכולים למעשה לבחור את התחומים שמעניינים אותנו יותר בתוך עולם המשפט".

1 צפייה בגלריה
אילוסטרציה עו"ד עורך דין בית משפט
אילוסטרציה עו"ד עורך דין בית משפט
(צילום: shutterstock)
ד"ר כהן אמרה עוד כי ייחודיות נוספת של הקריה האקדמית, היא היותה אקדמיה יישומית. "המשמעות של אקדמיה יישומית היא שאנחנו משקיעים הרבה מאוד מאמצים ליצור קשר הדוק בין הפרקטיקה לבין הלימודים, אנחנו לא משאירים את הלימודים ברמה התיאורטית, אלא לצד כל קורס חובה תיאורטי אנחנו מיד מייצרים את היישום בחיי המעשה המשפטים", היא אמרה. "אם זה קשור בקליניקות משפטיות, בקריה האקדמית יש את מערך הקליניקות הגדול בישראל. ואם במערך תרגולים קליניים ושיטות הוראה שממחישות מה מחכה לך בחיי המעשה".
פרופ' אלבשן הוסיף על הייחודיות של הלימודים בתואר למשפטים. "אנחנו נותנים גם את הערך הנוסף, את האחריות החברתית את הכלים היכולות ובעיקר הרגישות לתקן עולם, ולשנות חברה", הוא אמר. "עוד ייחודיות, שקיימת בקריה האקדמית אונו זה שאנחנו מחנכים את הסטודנטים שלנו לאחריות חברתית כחלק מהמקצוענות המשפטית שלהם. אנחנו מחנכים אותם אדם שכל הזמן, 24/7, יש להם אחריות. לשנות את פני החברה, לתקן עולם, וגם לעזור למי שלא בהכרח יכול לשלם להם".
ד"ר כהן סיפרה על האפשרויות ללמוד בזמנים שונים. "יתרון משמעותי נוסף של לימודי המשפטים בקריה האקדמית זה מגוון המסלולים שמאפשרים בחירה נוחה ומתאימה לכל אחד מהסטודנטים. יש את מסלולי הבוקר הקלאסיים שבהם לומדים בשעות היום, אבל לצידם לומדים גם משפטים בשעות הערב או בשעות הערב ויום שישי מה שמאפשר לכל אחד ואחת מהסטודנטים לבחור במסלול שנוח לו ולשלב עבודה ולימודים מבלי לפגוע באף אחד מהם", היא אמרה.
על המרצים בתואר, סיפרה ד"ר כהן: "תמהיל המרצים בקריה האקדמית מורכב מאנשי אקדמיה מובילים בתחומם שנמצאים באמת בחזית העשייה והמחקר, ולצידם אנשי פרקטיקה המצויים לגמרי בשטח המשפטי, שזה אומר שופטים בכל הערכאות, אנשי פרקליטות, עורכי דין, שזה חיי היום-יום שלהם, שלמעשה מגיעים לפה וחולקים מניסיונם עם הסטודנטים".
פרופ' אלבשן סיכם: "אחד הדברים שאני הכי גאה בהם כדיקן בקריה האקדמית אונו זה כשאני מסתכל על הבוגרים שלנו, וכשאני רואה אותם אני חייב להגיד אני באמת מתמלא התרגשות".
עו"ד יונתן שימן, בוגר התואר, סיפר למה הוא בחר בתחום. "הסיבה המרכזית היום ללכת ללמוד משפטים היא להבין איך העולם עובד. להבין איך הזירה העסקית עובדת, איך אנחנו יוצרים עסקאות, בונים אותן. וגם להבין איך העולם הציבורי , איך רשויות המדינה עובדות, מה הממשקים ביניהם, ואיך המשפט כעולם תוכן מסדיר את הדברים האלו".
בשיתוף המוסדות המציגים