יותר מארבעה ימים של מתח ודאגה עברו על נאור יצחק (31) ממושב תל עדשים שליד עפולה - עד שתותי, התוכי הזכר מגזע אקלקטוס, אותר במשרדי המועצה האזורית עמק יזרעאל, לאחר שברח מהקן המשפחתי. התוכי אותר במשרדה של זיו דגן, פסיכולוגית חינוכית במועצה.
2 צפייה בגלריה
נאור יצחק והתוכי תותי
נאור יצחק והתוכי תותי
נאור יצחק והתוכי תותי
(צילום: המועצה האזורית עמק יזרעאל)
"ביום חמישי בבוקר יצאתי לעבודה ואז ראיתי אותו בפעם האחרונה. הוא היה בכלוב המשפחתי עם זוגתו חני ובכלוב סמוך היה הגוזל שלהם, בן שלושה חודשים", סיפר יצחק. "ואז ביום שישי בבוקר גיליתי שהוא נעלם מהכלוב, מישהו פתח את הכלוב ותותי פשוט נמלט, זה היה יאוש מוחלט, הוא ממש הילד שלי והרגשתי נורא שהוא נעלם, הוא לא יכול להסתדר בחוץ, הוא מבוית ואין לו שום יכולת לשרוד בטבע...".
יצחק פרסם בכל המדיות החברתיות על דבר היעלמותו של התוכי היקר, שיודע להגיד עשרות מילים. "השתוללתי בפרסום בכל מקום אפשרי, הפצתי בכל המושב ובתחומי המועצה, התחלתי להתקשר לעשרות אנשים, למגדלים, לווטרינרים ולצערי אף אחד לא ראה אותו...", שיחזר יצחק.
2 צפייה בגלריה
התוכי תותי, חזר לביתו
התוכי תותי, חזר לביתו
התוכי תותי, חזר בסופו של דבר לביתו
(צילום: המועצה האזורית עמק יזרעאל)
אבל אז התקבל אות חיים מהתוכי האהוב. "התקשרו לאשתי מהמועצה, סיפרו לה שמצאו תוכי וביקשו שנגיע וניתן סימנים עם המספר שיש לו על הרגל", אמר יצחק. "הגענו מיד, נתנו את הפרטים, תותי היה בדיכאון עמוק ומיד כשראה אותי הוא פתאום התעורר והפך לשמח, הוא ממש התהפך במצב רוח. לאחר המסע הארוך שנמשך כמה ימים התוכי חזר אלינו הביתה באפיסת כוחות. הוא היה רעב וצמא. חני, זוגתו של התוכי, הייתה מאושרת כשחזר והפתיעה אותו עם ביצה חדשה שהיא הטילה בזמן שהוא נעדר. הוא חוזר עכשיו למשרה מלאה...".
נאור יצחק נחשב למגדל מושבע של תוכים והוא מגדל את זוג האקלקטוס ואת הגוזל שלהם, ועוד זוג גרינצ'יקים וסוג סנגלים. לאחר שהתוכי חזר לביתו, התייחס יצחק לכך שבעל החיים בחר להגיע לחדרה של הפסיכולוגית. "אולי הוא היה בדיכאון ובא לבקש עזרה. אולי היה צריך טיפול", הוא ענה בהומור.
זיו דגן, פסיכולוגית במועצה האזורית עמק יזרעאל, שאיתרה את תותי, סיפרה "הוא נראה כאחד שזקוק לטיפול, אני שמחה שהגיע לפסיכולוגים, אנו תמיד שמחים לעזור לכל מי שפונה אלינו, ומיד העברתי אותו לטיפול הצוות הווטרינרי...".