פנגולין סיני נולד החודש בגן החיות של פראג. מדובר בלידה הראשונה בשבי באירופה של החיה שנמצאת בסכנת הכחדה חמורה. בגן החיות אמרו כי מצבה של הפנגולין נקבה מוגדר כרגע טוב, לאחר שבימים הראשונים לחייה המטפלים שלה היו מודאגים כיוון שירדה במשקל.
2 צפייה בגלריה
הפנגולינית שנולדה בתחילת פברואר
הפנגולינית שנולדה בתחילת פברואר
הפנגולינית שנולדה בתחילת פברואר
(צילום: AP)
בגן החיות מצאו כי הפנגולינית ירדה במשקל כיוון שלאמה, רן הו טאנג, לא היה מספיק חלב. לאחר התייעצות עם מומחים מטייוואן, הוחלט לתת לפנגולינית חלב חתולים ובמקביל האם קיבלה טיפול על מנת שתייצר חלב משלה.
בעקבות הטיפול, בגן החיות בפראג מביעים עכשיו אופטימיות זהירה לגבי סיכויי ההישרדות של הגורה, שעדיין לא קיבלה שם רשמי. בינתיים היא נקראת "קונוס קטן", מכיוון שהוא דומה לחרוט. "התגברנו רק על המשוכה הראשונה, ומשוכות נוספות עדיין מחכות לנו", אמר מנהל גן החיות, מירוסלב בובק.
מקורו של הפנגולין הסיני הוא בדרום סין ובדרום מזרח אסיה והוא אחד מארבעת מיני הפנגולין החיים ביבשת, בעוד שארבעה מינים נוספים ניתן למצוא באפריקה. פראג קיבלה את החיה הנדירה מטייוואן בשנה שעברה, ובכך הפכה לגן החיות האירופי השני שמחזיק את המין. גואו באו, הפנגולין האב, והאם ראן הו טאנג הגיעו מגן החיות של טאיפיי, שם מגדלים את היונקים.
2 צפייה בגלריה
נולדה במשקל 135 גרם. הפנגולינית
נולדה במשקל 135 גרם. הפנגולינית
נולדה במשקל 135 גרם. הפנגולינית
(צילום: AP)
ההערכה היא שכמעט 200 אלף פנגולינים נסחרו בשנת 2019 ברחבי העולם, בשל הקשקשים המשמשים ברפואה המסורתית באסיה ובמקומות אחרים. שמו של הפנגולין נקשר גם להתפרצות מגפת הקורונה.
חוקרים אמרו כי קשה לפנגולינים להתרבות בשבי, מכיוון שהם דורשים הזנה מיוחדת, הכוללת זחלים וזקוקים ללחות וטמפרטורה מסוימת במתחם שלהם. הגעתם של הפנגולינים לפראג באה לאחר שהעיר החליטה לבטל הסכם עם בייג'ינג וחתמה על עסקה דומה ב-2020 עם בירת טייוואן. הסכם זה, שגרם למתיחות עם סין, כלל גם שיתוף פעולה בין גני החיות של שתי הערים.