בשיתוף לוריאל ישראל מייבש שיער מבוסס לייזר, אפליקציות AI לאבחון עור ולסימולציה של צבע שיער, מברשת חשמלית לצביעת שיער, ברז מתקדם וחסכוני לשטיפת שיער, מכשיר איפור לאנשים עם מוגבלויות – אלו רק חלק מהקטן מהדברים שפותחו בשנים האחרונות ומסמלים את עתיד היופי, שנמצא כבר כאן.
בתערוכת ה-CES, אירוע הטכנולוגיה השנתי הגדול בעולם, מי שנשא את נאום הפתיחה היה לראשונה לא נשיא חברת טק מצליחה - אלא ניקולא הירונימוס, מנכ"ל קבוצת לוריאל העולמית, אחת משחקניות הביוטי המובילות בעולם. הדבר מעיד אולי יותר מכל על הצטלבות הדרכים בין הטכנולוגיה החדישה ביותר לבין תעשיית היופי. אין ספק כי המרוויחים הגדולים מכך הם כמובן הצרכניות והצרכנים.
חברות הביוטי המובילות בעולם עושות צעדים מרשימים לעבר העתיד ומשלבות מדע וטכנולוגיות חדשניות כמו AI (בינה מלאכותית) ו-AR (מציאות רבודה) כדי לשפר לא רק את מוצריהן, אלא גם כדי להעניק חווית לקוח בהתאמה אישית, עם ערך מוסף לצרכן ולסביבה. "מה שבאמת מדהים זאת העובדה שהפיתוחים הקוסמטיים בעבר היו מבוססים בעיקר על כימיה", מציינת גלי לב, סמנכ"לית שיווק ודיגיטל בלוריאל ישראל. "אולם, בעשור האחרון, אנחנו רותמים את ההתקדמות הטכנולוגית כדי לפתח חדשנות בתחום היופי".
"בעזרת הטכנולוגיה אנחנו הופכים את חוויית הביוטי למותאמת אישית, עם ערך מוסף לצרכנית ולסביבה, אבל לא רק, אלא גם לחוויה מהנה ועשירה יותר. ניתן להחליף צבעי שיער, לשחק עם גווני שפתון ומייק אפ ואפילו להתאים שגרת טיפוח לפי צרכי העור הספציפיים שלך- וכל זאת בצורה וירטואלית".
2 צפייה בגלריה
לוריאל כתבה 1
לוריאל כתבה 1
גלי לב, סמנכ"לית שיווק ודיגיטל בלוריאל ישראל
(גדי סיארה)
אז מה הקשר בין ביוטי לבין טק?
לאחרונה חשפה קבוצת לוריאל בתערוכת ה-CES את ה-AirLight Pro. מדובר במייבש שיער חדשני שמבוסס על טכנולוגיית אינפרא אדום, באמצעותו ניתן לייבש שיער מהר יותר תוך חסכון משמעותי באנרגיה - ללא החום והרעש של מייבשי השיער שפועלים על אוויר חם.
הטכנולוגיה מגיעה גם לאופן צביעת השיער: החודש, בתערוכת החדשנות הטכנולוגית "VivaTech", השיקה החברה את מכשיר ה- Colorsonic, מברשת מיוחדת שבאמצעים טכנולוגיים משחררת כמות מדודה של צבע שבאמצעות הברשה מגיע לכל שערה במינון מדויק ובפיזור אחיד וחסכוני.
הכלים החדשים שפותחו יאפשרו לצרכניות לבחון כיצד המוצרים ייראו עליה – ללא שימוש פיזי. לב מספרת: "לוריאל פיתחה כלים וירטואליים – למשל, Virtual Try On, המאפשרים לקבל הדמיה של האופן בו מוצר האיפור נראה עליך. אם אני רוצה לצבוע את השיער, אוכל לראות איך גוון מסוים נראה על השיער שלי".
וזה לא הכלי היחידי: "ה-Shade Finder של לנקום, לדוגמא, סורק את צבע העור במספר נקודות, ומציע את המייק-אפ המותאם ביותר מתוך עשרות גוונים. בנוסף למכשיר שזמין בנקודות המכירה, כל אחת יכולה לבצע את האבחון בבית, תוך שימוש בווידאו ממצלמת הטלפון. באתר האונליין של לנקום ניתן גם למצוא את ה E-Skin Expert, כלי מתקדם לאבחון העור ובאתרי מותגי חברה השונים אפשר להתנסות בכלים וירטואליים חדשניים נוספים".
לסיכום, לב מספרת שהטכנולוגיה מאפשרת ליותר ויותר נשים לבחור את המוצר הנכון עבורן לפני רכישה: "כיום, כל צרכנית, גם כאן בישראל, יכולה לאבחן את עורה בעזרת מכשירי אבחון מתקדמים, שיודעים לקרוא אחוזי לחות, סימני גיל, פיגמנטציה ועוד, ולהתאים שגרת טיפוח שתיטיב עם עור הפנים".
כולם יכולים ליהנות מביוטי
וזה לא נגמר שם. החברה חרטה על דגלה Beauty For All – יופי נגיש לכולם ולכולן. בשנה שעברה יצאה החברה בבשורה מרגשת עם השקת מכשיר בשם Hapta, שנועד לסייע לאנשים בעלי מוגבלות בתנועת הידיים להתאפר ביתר קלות.
"חובה לראות את זה", מציינת לב בהתלהבות. "מדובר במכשיר רובוטי שבאמצעותו נשים עם מוגבלות יכולות למרוח את השפתון לבד. זה מסר חשוב, שמשדר לאנשים שכולם יכולים ליהנות מביוטי. כך אנחנו מייצרים לא רק ביוטי-טק, אלא גם מנגישים את היופי בצורה אישית ומותאמת, תוך מתן ערך מוסף לקהילות שלנו".

2 צפייה בגלריה
לוריאל כתבה 1
לוריאל כתבה 1
מכשיר Hapta
(לוריאל)
מקדמים חדשנות פתוחה
כאמור, חברות הטיפוח המובילות משקיעות משאבים משמעותיים במחקר ובפיתוח מוצרים, ובמקביל גם בפתרונות הטכנולוגיים. קבוצת לוריאל מעסיקה יותר מ-4,000 מדענים ו-3,000 אנשי טכנולוגיה ב-20 מרכזי מחקר ברחבי העולם, שכל תפקידם לפתח חדשנות. אבל בדומה לחברות אחרות, ישנה הבנה שהיא אינה יכולה לפתח את כל הטכנולוגיה החדשנית בתוך החברה, ולכן משקיעה גם בשותפויות עם חברות טק, כולל עם מטא, גוגל, ורילי ואחרות.
כיום, יש לחברה מספר שיתופי פעולה מסקרנים ביותר, למשל עם הסטארט-אפ הישראלי "בריזומטר", שמאפשר להתאים שגרת טיפוח בהתבסס על נתוני השפעות מזג האויר על העור. כמו כן, בתחילת השנה, רכשה לוריאל את Gjosa"", סטארט אפ לחדשנות סביבתית בתחום המים, מתוך הבנה שהטכנולוגיה מאפשרת לה גם להציע פתרונות יותר ברי-קיימא ומיטיבים עם הסביבה.
העתיד של עולם היופי
עולם ה"ביוטי-טק" הוא כבר עכשיו כלי שמאפשר לעוד ועוד נשים (וגם גברים) לטפח את עצמן ולבחור את המוצרים שמותאמים עבורן – אבל זו רק ההתחלה. ככל שהטכנולוגיות יתפתחו המוצרים יהיו נגישים יותר, ברי קיימא, נוחים לשימוש ויעילים יותר, עם יותר אמצעים לבחינת המוצרים לפני הרכישה שיאפשרו לרוכשת לקבל החלטה מדויקת לטעם האישי. או במילים אחרות, כפי שמסכמת גלי לב: "עתיד היופי הוא פיזי, דיגיטלי ווירטואלי".
בשיתוף לוריאל ישראל
פורסם לראשונה: 10:02, 19.06.24